Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/107426
Hacking the code : una aproximació indagadora a l'ensenyament del codi genètic, o seguint les passes de Nirenberg i Khorana
Domènech Casal, Jordi (INS Marta Mata (Montornès del Vallès))
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)

Data: 2013
Resum: Es descriu el disseny i aplicació d'una activitat didàctica sobre el codi genètic, al llarg de tres eixos didàctics: l'aprenentatge per indagació, la naturalesa del coneixement científic i la reflexió sobre els aprenentatges. L'activitat ressegueix l'estratègia dels experiments rea-litzats per Nirenberg i Khorana per a descobrir el codi genètic i la seva aplicació mostra que és un bon punt de partida per a introduir el dogma central de la biologia molecular, que defensem que és un aspecte important de l'educació ciutadana dels nostres alumnes.
Resum: The article presents a didactic activity about the Genetic Code, based on three methodo-logic principles: Inquiry-based science education, creation and nature of the scientific knowledge , and reflection on the learning process. The activity reproduces the strategy of the original experience developed by Nirenberg and Khorana. Results on the didactic ap-plication are discussed in the frame of the education for citizenship and show this strategy to be a good approach to introduce the topic of the central dogma of molecular biology in the school.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Anglès
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Indagació ; ECBI ; Codi genètic ; ADN ; Codó ; Inquiry ; IBSE ; Genetic code ; DNA ; Codon
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 20-25, ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/266451


6 p, 219.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-06-26, darrera modificació el 2016-06-05



   Favorit i Compartir