El model de negoci en cadena a Catalunya : de l'èxit radiofònic al fracàs televisiu
Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Fecha: |
2012 |
Resumen: |
Al llarg dels anys dos mil, quatre empreses de televisió local han intentat aplicar a Catalunya el model de negoci en cadena. Sorgit a la indústria radiofònica als anys vint del segle passat, es basa en l'agregació d'emissores per poder emetre en cadena al màxim d'audiència potencial possible per comercialitzar-la entre grans anunciants. Aquesta estratègia, aplicada amb èxit a la ràdio, ha estat un fracàs empresarial i financer en el cas de la televisió local a Catalunya. L'article analitza el sorgiment del model i la seva aplicació a la televisió, així com elements interpretatius per explicar-ne el fracàs. |
Resumen: |
During the 2000s, four local television companies have tried to apply a network-base business model. This model emerged in the radio industry in the 20s of the last century and it is based on the aggregation of stations to create a network in order to broadcast to the maximum potential audience. Thus, this audience is marketed among big advertisers. This strategy, successfully applied to the radio, has been a financial failure in the case of local television in Catalonia. This paper examines the emergence of the model and its application to television; as well as exposes some interpretative keys to explain its failure. |
Derechos: |
Tots els drets reservats. |
Lengua: |
Català |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Televisió ;
Ràdio ;
Model de negoci ;
TDT ;
Catalunya ;
Television ;
Radio ;
Bussiness model ;
DTT ;
Catalonia |
Publicado en: |
Quaderns del CAC, Vol. 15, Núm. 38 (6 2012) , p. 97-103, ISSN 2014-2242 |
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias sociales y jurídicas >
Grupo de Investigación en Estructura y Políticas de Comunicación Daniel JonesArtículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2013-07-01, última modificación el 2023-06-26