Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/107786
Comunicació Empresarial i Institucional [103124]
Enrique, Ana Ma. (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2013-14
Titulació: Periodisme [2501933]
Resum: Presentació En els últims anys la comunicació ha passat a convertir-se en una peça clau en la gestió de les organitzacions. En l'actualitat s'està evidenciant l'important valor de la imatge i la reputació corporativa de les empreses, tot això a causa de factors com la participació més activa de la societat en el consum, l'homogeneïtzació dels productes/serveis i/o la necessitat de diferenciar-se, entre uns altres. Podem dir, per tant, que el model de comunicació imperant en les organitzacions, especialement en les empreses, ha passat d'estar basat en el producte o en les relacions amb els mitjans, a considerar a la comunicació com una eina estratègica en la gestió directiva. D'altra banda, ens trobem amb un altre tipus comunicació, la institucional, que com el seu propi nom indica és la que s'implementa en entitats públiques, altres institucions i organismes sense ànim de lucre que el seu objectiu fonamental serà la de difondre informació rellevant que contribueixi al progrés social. En aquest tipus d'organitzacions, la comunicació també comença a adquirir una funció estratègica en la seva gestió. Tota aquesta situació posa de manifest la necessitat de formar a professionals capaços d'articular una gestió estratègica de la comunicació. El Dircom o Director de Comunicació serà el responsable de complir aquesta tasca. Definir què és la comunicació empresarial i institucional i quin paper juga en les organitzacions. Conèixer els models de comunicació de les empreses i les organitzacions en general. Estudiar la comunicació empresarial i institucional des d'un enfocament global que permeti entendre i aplicar tots els conceptes que la conformen. L'objectiu fonamental d'aquesta material és introduir als alumnes en un procés de formació i capacitació que els faciliti l'accés a aquest nou perfil professional (Dircom).
Llengua: Català



5 p, 105.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2013-07-01, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir