Google Scholar: citas
Identificació de les competències bàsiques en l'ensenyament obligatori
Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Pintó, Cristina

Fecha: 2000
Resumen: Resulta una evidència el fet que l'escolaritat obligatòria no pugui proporcionar a totes i cadascuna de les persones que la segueixen la multitud de sabers que actualment integren el món científic, tecnològic i social. En aquesta investigació, es plantegen diversos interrogants sobre les respostes que l'escola ha de donar en coneixements sobre com aplicarles a «la vida quotidiana». Aquesta preparació de l'individu exigeix també la formació necessària per a accedir al món del treball. Aquest article pretèn donar resposta a aquestes qüestions, analitzant la perspectiva des de la qual s'emprengui la selecció dels elements curriculars que l'escola realitzi per complir la seva funció social de preparar les joves generacions per a llur incorporació plena a la vida col·lectiva. L'escola no és solament l'única font d'informació que s'empra en aquesta investigació -a hores d'ara s'afirma que ni tan sols la principal- sinó que, per mitjà dels diferents agents socials, s'analitza el problema d'haver de seleccionar allò que pot resultar més necessari i beneficiós per als alumnes, tant per a la vida escolar com per a l'extraescolar. Aquesta selecció implica una dimensió tecnicopedagògica però també politicosocial. La solució no pot ser una altra que identificar les competències bàsiques que s'han de treballar durant el període d'escolaritat obligatòria i establir prioritats.
Resumen: Resulta una evidencia el hecho de que la escolaridad obligatoria no puede proporcionar a todos y cada uno de los sujetos que la siguen la multitud de saberes que actualmente integran el mundo científico, tecnológico y social. En esta investigación, se plantean varios interrogantes sobre las respuestas que debe dar la escuela en conocimientos y su aplicabilidad a la «vida cotidiana». Esta preparación del individuo exige también la formación necesaria para acceder al mundo del trabajo. Este artículo pretende dar respuesta a estas cuestiones, analizando la perspectiva desde la cual se acometa la selección de los elementos curriculares que la escuela realice para cumplir su función social de preparar a las jóvenes generaciones para su incorporación plena a la vida colectiva. La escuela no sólo no es la única fuente de información que se utiliza en esta investigación, -a estas alturas se afirma que ni siquiera la principal- sino que, a través de los diferentes agentes sociales, se analiza el problema de tener que seleccionar aquello que puede resultar más necesario y beneficioso para los alumnos, tanto para la vida escolar como para su vida extraescolar. Esta selección implica una dimensión técnico-pedagógica pero también político-social. La solución no puede ser otra que identificar las competencias básicas que deben trabajarse durante el período de escolaridad obligatoria y establecer prioridades.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Educar, N. 26 (2000) , p. 101-125, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20730
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v26-sarramona-pinto
DOI: 10.5565/rev/educar.276


25 p, 90.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Educar
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir