Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/108256
Seqüenciació i avaluació de l'aprenentatge cientificomatemàtic [102087]
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2013-14
Titulació: Educació primària [2500798]
Resum: El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén introduir i aprofundir en les eines pel disseny i avaluació de seqüències d'ensenyament i aprenentatge de l'assignatura de Coneixement del Medi. A l'assignatura s'utilitzen les idees científiques (el que anomenem continguts de la ciència escolar) i de didàctica de les ciències (com ara la modelització, el paper del llenguatge, la importància de la contextualització, etc. ) apreses a les assignatures obligatòries "Ensenyament i aprenentatge del Coneixement del Medi Natural, Social, i Cultural" i "Didàctica de les Ciències", per tal de dissenyar i planificar tant la implementació com l'avaluació d'activitats i seqüències d'ensenyament i aprenentatge competencials i innovadores a l'aula de primària. Des d'una visió de l'ensenyament i aprenentatge de les ciències com a pràctica científica escolar, es pretén planificar i avaluar activitats que integren el fer, pensar i parlar ciències a l'aula, es a dir, que promouen la indagació, la modelització i la comunicació i/o argumentació de les ciències en l'alumnat, tot reflexionant sobre la naturalesa de la ciència que reflecteixen aquestes activitats. Des d'una visió de l'aprenentatge com a progressió de coneixement i competència al llarg de l'escolartizació, el disseny i seqüenciació dels aprenentatges es planteja a nivell de conversa, sessió, unitat didàctica, curs i etapa escolar, utilitzant les idees de cicle d'aprenentatge i progressió d'aprenentatge per guiar l'acció docent. Des del punt de vista de l'avaluació com a regulació dels aprenentatges, l'avaluació es planteja com integrada en el procés d'ensenyament i aprenentatge, on el foment de la metacognició i autoregulació en l'alumnat es considera essencial i es fomenta mitjançant l'ús d'estratègies d'avaluació innovadores com ara la co-avalaució i l'auto-avaluació, així com el disseny compartit de rúbriques d'avaluació. Finalment, des d'un marc competencial en el que s'ensenyen i aprenen ciències per "actuar" en el món (és a dir, per reflexionar, argumentar, decidir, avaluar, etc. amb coneixement científic), aquestes activitats i seqüències d'ensenyament i aprenentatge han d'estar contextualitzades en contextos adients des del punt de vista de l'ensenyament de les ciències i amb rellevància personal, social o global per l'alumnat. Entre d'altres, es treballaran les controvèrsies socio-científiques com a contextos especialment útils per promoure el pensament crític de l'alumnat. 1 Seqüenciació i avaluació de l'aprenentatge cientificomatemàtic 2013 - 2014 En resum, els objectius de l'assignatura són: 1) Aprofundir en la indagació, la modelització i la comunicació (fer, pensar i parlar) com a pràctiques científiques escolars i planificar i avaluar activitats d'ensenyament i aprenentatge que les integrin. 2) Dissenyar i avaluar seqüències d'activitats d'ensenyament i aprenentatge d'acord a les idees de cicle d'aprenentatge i progressió de coneixement als nivells micro i macro. 3) Proposar i avaluar activitats d'avaluació des de la perspectiva de l'avaluació com a regulació dels aprenentatges. 4) Justificar i utilitzar contextos d'ensenyament i aprenentatge adequats per l'ensenyament de les ciències i rellevants per l'alumnat des del punt personal, social i/o global.
Llengua: Català



6 p, 113.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2013-07-05, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir