Google Scholar: cites
La construcción del juicio moral infantil y el ambiente escolar cooperativo
Araújo, Ulisses F. (Universidade Estadual de Campinas (Brasil). Departamento de Psicologia Educacional)

Data: 2000
Resum: El artículo analiza la influencia de un ambiente escolar democrático en el desarrollo de la cooperación y del juicio moral infantil. Con esta finalidad presenta los resultados de algunas experiencias educativas y también de investigaciones llevadas a cabo en los últimos 7 años en Brasil. Dichos trabajos ponen de relieve el hecho de que niños y niñas que desarrollan una capacidad de cooperación con sus compañeros, y que trabajan en ambientes escolares democráticos, tienden a desarrollar un juicio moral más autónomo.
Resum: L'article analitza la influència d'un ambient escolar democràtic en el desenvolupament de la cooperació i del judici moral infantil. Amb aquesta finalitat presenta els resultats d'algunes experiències educatives i també de recerques portades a terme en els darrers 7 anys al Brasil. Aquests treballs posen de relleu el fet que nens i nenes que desenvolupen una capacitat de cooperació amb els seus companys, i que treballen en ambients escolars democràtics, tendeixen a desenvolupar un judici moral més autònom.
Resum: This article analyzes the influence of a democratic school environment in cooperation development and in children's moral judgment development. In this way, we will present the results of some educational experiences and researches that took place in Brazil during the past seven years. It will show that children that develop a cooperative capacity of relationship with their peers, and attend democratic school environments, tend to develop a higher level of moral judgment autonomy.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Educar, N. 26 (2000) , p. 151-163, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20732
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v26-araujo
DOI: 10.5565/rev/educar.278


13 p, 46.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir