Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/109094
Estructura i funció de biomolècules [101916]
Arús Caralto, Carles
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències

Data: 2013-14
Titulació: Ciències Biomèdiques [2501230]
Resum: Estructura i Funció de Biomolècules (EFB) és una assignatura de primer semestre de primer curs del grau de Ciències Biomèdiques, que presenta els conceptes essencials de l'estructura de les molècules als essers vius, amb èmfasi principal a dos tipus de macromolècules: proteïnes i àcids nuclèics. Així mateix es considera com aquesta estructura i les seves variacions permeten una funció concreta i la seva regulació a dins de l'organisme viu. Els objectius temàtics de l'assignatura tant a nivell de competència específica com de competència transversal són tenir la capacitat de: 1. Descriure les característiques estructurals i funcionals bàsiques de les biomolècules principals (proteïnes, àcids nuclèics, lípids) i els seus agregats (membranes biològiques). 2. Descriure l'estructura, funció i regulació de proteïnes implicades al transport d'oxigen i donar exemples de les seves deficiències implicades en patologies. 3. Descriure els mecanismes catalítics i la cinètica de les reaccions enzimàtiques, així com calcular i interpretar els paràmetres que les defineixen. 4. Descriure els mecanismes moleculars responsables de la replicació i reparació del DNA, la transcripció, processament i traducció del RNA i la seva regulació en procariotes i eucariotes. 5. Saber explicar els mètodes d'obtenció de proteïnes recombinants. 6. Demostrar capacitat per a seleccionar les estratègies mésadequades pel estudi de la estructura i funció de biomolècules 7. Participar en treball en equip per a solucionar problemes proposats. 8. Comunicar-se amb eficàcia, tant en la llengua pròpia (català i/o castellà) com en anglès. 9. Planificar-se la feina de l'assignatura de manera distribuïda al llarg del curs. 10. Utilitzar estratègies d'aprenentatge interdisciplinari. 1 Estructura i funció de biomolècules 2013 - 2014 11. Deduir coneixement de manera crítica a partir de resultats experimentals, propis o d'altres. 12. Seleccionar la tècnica/es més adient per adreçar experimentalment una hipòtesi de treball. 13. Cerca informació de manera efectiva i integrar-la de manera crítica per donar resposta a una pregunta concreta.
Llengua: Català



6 p, 114.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2013-07-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir