Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil I [101989]
Comes, Pilar
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2013-14
Resum: Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i les ciències experimentals. Per això des de la concepció fins l'aplicació a l'aula de l'assignatura, les dues àrees treballen en base a una estructura interdisciplinària. La "Didàctica del Coneixement del Medi social i Natural I" constitueix una assignatura que es proposa reflexionar sobre els fonaments de l'àrea de descoberta de l'entorn a l'educació infantil tot establint vincles amb les disciplines culturals de referència com són la didàctica de les ciències experimentals i de les ciències socials. Es pretén així desenvolupar criteris didàctics basats en un coneixement del currículum de l'àrea de descoberta de l'entorn, de les teories, models i principis sobre l'ensenyament i aprenentatge a l'educació infantil, i sobre una concepció del món natural i social orientada a la sostenibilitat. L'estudiant que hagi superat les dues assignatures obligatòries de Didàctica del Coneixement del Medi Social i Natural I i II té la possibilitat de cursar, en el darrer semestre de la carrera, les assignatures optatives "Projectes globalitzadors des de les Ciències Socials en educació infantil" i "L'experimentació en educació infantil" que, juntament amb un altre conjunt d'optatives, li permetran obtenir una especialització en "Coneixement de l'entorn". Objectius formatius: 1. Identificar i valorar les aportacions de les ciències experimentals i de les ciències socials com a àmbits culturals de la societat occidental i la seva rellevància en l'educació. 2. Identificar les característiques d'una escola infantil que desenvolupi una educació per la sostenibilitat. 3. Analitzar el currículum d'educació infantil corresponent a l'àrea de descoberta de l'entorn 4. Conèixer les teories més rellevants, models i principis de l'ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals i de les ciències socials a l'educació infantil. 5. Analitzar situacions didàctiques diverses que es donen a l'escola infantil i identificar-ne les finalitats i els continguts de ciències experimentals i de ciències socials que s'hi treballen, tot valorant-ne la seva adequació. 1 Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil I 2013 - 2014 5. Analitzar situacions didàctiques diverses que es donen a l'escola infantil i identificar-ne les finalitats i els continguts de ciències experimentals i de ciències socials que s'hi treballen, tot valorant-ne la seva adequació.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Document: Objecte d'aprenentatge



6 p, 114.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2013-07-15, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir