Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/109968
Introducció a e-Business i e-Governance [102189]
Verge Mestre, Xavier
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Data: 2013-14
Titulació: Empresa i Tecnologia [2501232]
Resum: Es tracta d'una assignatura dividida en dos parts molt diferenciades: La primera part dedicada al e-business es centrará en models de negoci de la economia digital o com les TIC han influenciat en la creació de valor en les organitzacions. Aquests efectes s'analitzaran tant entre les relacions entre empreses (B2B) com les relacions de les empreses amb els clients (B2C) així com els efectes de la web 2. 0 en la gestió de les empreses o Social [media] Business La segona part es centra en el e-Government (el nom de l'assignatura te un error lingüistic que es corregirà en breu) La gestió pública no pot estar aliena a les millores que proporciona l'ús de les TIC, en termes de qualitat, eficàcia i productivitat, tant a nivell intern, com en les relacions amb la societat. Amb les TIC l'Administració pot millorar i garantir l'eficàcia i accessibilitat dels serveis públics als seus ciutadans i empreses. Alhora els ciutadans, amb l'ajuda de les TIC, estan canviant la seva forma de relacionar-se no només entre ells si no també amb l'Administració, exigint informació, i tenint un paper cada vegada més rellevant en l'acció de govern i per tant influint cada vegada més en la gestió pública. Cal que l'Administració defineixi una estratègia d'implementació de les TIC per la millora dels seus processos interns i la forma de relacionar-se amb la societat (ciutadans i empreses), i que alhora entomi un nou repte i és la participació dels ciutadans en la pròpia gestió pública per a la millora dels serveis públics. Podríem definir, doncs, l'eGovernment com el conjunt d'accions encaminades a definir aquesta estratègia d'implementació de les TIC orientades a la millora de la gestió pública i a incrementar la transparència i la participació dels seus administrats en la gestió pública . L'objectiu d'aquesta segona part del curs és que els estudiants disposin d'una visió global de quin és el paper de les TIC en el sector públic, tant a nivell nacional com europeu i com aquestes poden aportar valor en la prestació dels serveis que presta, tenint com a referència l'evolució de les TIC en el sector privat.
Llengua: Català



5 p, 105.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2013-07-16, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir