Google Scholar: cites
La formación competencial del profesorado : formación continuada y nuevos retos organizativos
Comellas i Carbó, Maria Jesús, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Data: 2000
Resum: A partir del enfoque de lo que representan las competencias (saberes, saber hacer y saber estar), se hace un planteamiento en relación con la formación de los profesionales de la educación. Esta formación comporta un reto, tanto en relación con la formación inicial como, especialmente, con la formación continuada. El análisis se centra, a partir del planteamiento de las competencias de los profesionales de la educación, en la necesidad de encontrar nuevas formas organizativas que prioricen el «saber hacer» y el «saber estar» como aspectos clave para la mejora de la respuesta educativa en todos los niveles y ante las necesidades de todo el alumnado.
Resum: A partir de l'enfocament del que representen les competències (sabers, saber fer i saber estar), es fa un plantejament en relació amb la formació dels professionals de l'educació. Aquesta formació comporta un repte, tant pel que fa a la formació inicial com, especialment, a la formació continuada. L'anàlisi se centra, a partir del plantejament de les competències dels professionals de l'educació, en la necessitat de trobar noves formes organitzatives que prioritzin el «saber fer» i el «saber estar» com a aspectes clau per a la millora de la resposta educativa en tots els nivells i davant les necessitats de tot l'alumnat.
Resum: This paper tries to set up initial and continuous teaching training from the competences point of view (konowlege, knowing how to do, konwing how to be). It focusses on the need of finding new organizational forms, attending to procedures and attitudes. The aim of this work, according to the student's needs, is to improve the educative answer in all levels.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Educar, N. 27 (2000) , p. 87-101, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20735
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v27-comellas
DOI: 10.5565/rev/educar.247


15 p, 88.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-05-04



   Favorit i Compartir