Google Scholar: citas
La reforma universitària : gestió del pas d'un entorn institucional a un entorn parcialment tècnic
Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)

Fecha: 2001
Resumen: A continuació es presenta un treball basat en una part dels resultats obtinguts en una tesi doctoral que analitza el procés de reforma dels plans d'estudis de tres titulacions universitàries d'informàtica a dues universitats diferents. En el context específic de les organitzacions universitàries, s'interpreta que la implementació de la LRU (Llei de Reforma Universitaria, 1983) equival a un exercici de pressió coercitiva per tal de provocar canvis que introdueixin les universitats en entorns més tècnics (responent a les demandes d'estudiants i del mercat laboral). S'analitza com les institucions universitàries responen de manera diferent a aquests nous requeriments establerts per l'Estat. Alguns paràmetres que s'han mostrat essencials en l'estudi se seleccionen aquí: context universitari, naixement dels centres, model de gestió, reclutament del professorat i objectius de la formació.
Resumen: El trabajo que aquí se presenta se basa en una parte de los resultados obtenidos en una tesis doctoral que analiza el proceso de reforma de los planes de estudios de tres titulaciones universitarias de informática en dos universidades distintas. En el contexto específico de las organizaciones universitarias, se interpreta que la puesta en marcha de la LRU (Ley de Reforma Universitaria, 1983) equivale a un ejercicio de presión coercitiva para provocar cambios que introduzcan a las universidades en entornos más técnicos (respondiendo a las demandas de estudiantes y del mercado laboral). Se analiza cómo las instituciones universitarias responden de forma diferente a estos nuevos requerimientos establecidos por el Estado. Algunos parámetros que se han mostrado esenciales en el estudio se seleccionan aquí: contexto universitario, nacimiento de los centros, modelo de gestión, reclutamiento del profesorado y objetivos de la formación.
Resumen: The content of this paper is based on results from a doctoral thesis, which studied the curricula reform process of three computer science degrees in two higher education centres. In the specific context of university organisation, we might interpret the enactment of the LRU (Law of University Reform, 1983) as tantamount to exerting coercive pressure to bring about changes that would introduce universities into more technical environments (taking account of student and labour market demands). We are to analyse how university institutions differently take into account theses new requirements settled by the State. Some parameters have been revealed as essential in the study, they are selected here: university context, centres foundation, management mode, academics recruitment, and training aims.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Reforma universitaria ; Entorno técnico/entorno institucional ; Profesionalización de los estudios ; Docencia y rendimiento de los estudiantes ; University reform ; Technical environment/institutional environment ; Professionalization of the studies ; Teaching and academic achievement ; Reforma universitària ; Entorn tècnic/entorn institucional ; Professionalització dels estudis ; Docència i rendiment dels estudiants
Publicado en: Educar, N. 28 (2001) , p. 163-178, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20749
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v28-troiano
DOI: 10.5565/rev/educar.400


16 p, 92.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Grupo de Investigación Educación y Trabajo (GRET)
Artículos > Artículos publicados > Educar
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir