Google Scholar: cites
Docencia e investigación en la universidad : una profesión, dos mundos
Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa)

Data: 2001
Resum: La finalidad de este artículo es explorar las conexiones entre las dos actividades primordiales del trabajo en la universidad: la docencia y la investigación. Acometer este empeño podría hacerse siguiendo distintos recorridos. Por razones de oportunidad e interés he optado por centrar su contenido en la exploración de dos temas amplios y complementarios. El primero se refiere al sentido de las interdependencias entre la docencia y la investigación, sus posibles coincidencias y discrepancias y su incidencia en la mejora de ambas. El segundo, en estrecha relación con el anterior, tiene que ver con hasta qué punto la institución universitaria y quienes trabajamos en ella utilizamos los resultados de la investigación sobre cómo aprenden los individuos y la naturaleza del conocimiento con el fin de organizar situaciones de enseñanza y aprendizaje que signifiquen una mejora de la docencia.
Resum: La finalitat d'aquest article és explorar les connexions entre les dues activitats primordials del treball a la universitat: la docència i la investigació. La realització d'aquestes pot conduirnos per dos camins diferents. Per raons d'oportunitat i interès he optat pe centrar el seu contingut en l'exploració de dos temàtiques amplies i complementàries. La primera es refereix al sentit de les interdependències entre la docència i la investigació, les seves possibles coincidències i discrepàncies i la seva incidència en la millora d'ambdues. La segona, en estreta relació amb l'anterior, té a veure amb fins a quin punt la institució universitària i els qui treballem en ella utilitzem els resultats de la investigació sobre com aprenen els individus i la naturalesa del coneixement amb la finalitat d'organitzar situacions d'ensenyament i aprenentatge que signifiquin una millora docent.
Resum: The main aim of this article is to explore the relationships between the two primary activities in higher education institutions: teaching and research. This task could be done from different perspectives. Due to opportunity and interest reasons I have focused the content of this article in two broad and complementary issues. The first one deals with the meaning of interdependencies between research and teaching, its coincidences and divergences, and its influence in the improvement of both activities. The second one, explores to what extend higher education institutions and those who work in them use research results about how people learn and the nature of knowledge to organise teaching and learning environments to enhance the improvement of teaching.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Docencia universitaria ; Investigación ; Docencia versus investigación ; Docència universitària ; Investigació ; Docència versus investigació ; University teaching ; Research ; Teaching vs. research
Publicat a: Educar, N. 28 (2001) , p. 41-60, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20742
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v28-sancho
DOI: 10.5565/rev/educar.388


20 p, 106.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2024-01-11



   Favorit i Compartir