Education as the creation of microcultures. From the local community to the virtual network
Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
Bria Ramírez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
Luque Cubero, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
Fecha: |
2004 |
Resumen: |
This article presents the work undertaken by a multidisciplinary group, comprising researchers from the fields of psychology, education and technology, as we set about developing new virtual tools for collaborative learning. We began from our experience acquired in learning communities based on the "Fifth Dimension" model, in which ICTs are used in a collaborative fashion. The work undertaken with members of ethnic minority groups in communities of this type underlies the theoretical and practical development of the foundations for intercultural education. Finally, we describe the process by which we constructed virtual tools that can be appropriated from a wide variety of contexts. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: |
Anglès |
Documento: |
Article ; Versió publicada |
Materia: |
Collaborative learning ;
Intercultural education ;
Learning communities ;
Free software ;
E-learning ;
Cultural psychology ;
Social intervention |
Publicado en: |
Interactive educational multimedia, N. 9 (November 2004) , p. 16-31, ISSN 1576-4990 |
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2013-07-26, última modificación el 2024-04-17