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The Education of Philosophy : training in Humanization
Kuçuradi, Ioanna (Maltepe University. UNESCO Chair of Philosophy of Human Rights)

Títol variant: La educación de la filosofía : formando en humanidad
Data: 2011
Resum: People become more and more unable to do is to establish connections: to grasp the multidimensional connections between events or the connections in what is going on around them, to see the different kinds of their causes and thus to make right diagnoses and explanations of the situations in which they find themselves. This loss of the object of knowledge is a result of the loss of the object in epistemology. In the XXth century Pragmatism with its “many truths” and logical empiricism with its ideological concept of science had played crucial, though quite different, roles in the loss of the object in epistemology. The basic conditions of paideia, could contribute to the humanization of human beings. These basic conditions are “to know oneself ” and to develop the ability to know the object, including values, i. e. to develop one’s intellectual and ethical capabilities, which also lead to self knowledge. Philosophical education is indispensable and especially a training to help everyone to develop what I call the “ontological approach”.
Resum: La gente cada vez es menos capaz de establecer conexiones: de captar las conexiones multidimensionales entre acontecimientos, o las conexiones en lo que sucede a su alrededor, de ver los diferentes tipos de causas y con ello, de formular diagnósticos y explicaciones acertados acerca de las situaciones en las que se encuentran. Esta pérdida del objeto de conocimiento es un resultado de la pérdida del objeto en epistemología. En el S. XX, el Pragmatismo, con sus “muchas verdades”, con su empirismo lógico y su concepto ideológico de ciencia, desempeñó papeles cruciales, aunque bastante diversos, en la pérdida del objeto en epistemología. Las condiciones básicas de la paideia podrían contribuir a la humanización de los seres humanos. Estas condiciones básicas consisten en “conocerse a sí mismo” y desarrollar la capacidad de conocer el objeto, incluyendo los valores, es decir, desarrollar las propias capacidades intelectuales y éticas que llevan asimismo al conocimiento de sí. La educación filosófica es indispensable, y especialmente constituye una formación para ayudar a todo el mundo a desarrollar lo que yo llamo el “enfoque ontológico”.
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Llengua: Anglès
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Paideia ; Pragmatisme ; Globalització ; Drets humans ; Pragmatism ; King Suleman ; Globalisation ; Human rights ; Pragmatismo ; Globalización ; Derechos humanos
Publicat a: Ontology studies, Núm. 11 (2011) , p. 9-20, ISSN 1576-2270



12 p, 95.0 KB

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 Registre creat el 2013-09-09, darrera modificació el 2016-10-21



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