Google Scholar: cites
La Gramática de la primera lengua en la escuela : reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar
Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Data: 2013
Resum: En este artículo presentamos algunas reflexiones sobre la enseñanza de la gramática en primera lengua en la escuela obligatoria. Nos situamos entre los estudios que defienden que la instrucción gramatical ayuda a los alumnos a mejorar su capacidad de reflexionar sobre la lengua y de usarla. Exponemos tres aspectos que la investigación puede abordar para conocer mejor qué caminos puede llevarnos a desarrollar en el aula una instrucción gramatical fructífera y educativa: (a) el aprendizaje de la gramática, (b) el contenido de enseñanza y aprendizaje gramatical y, (c) los procesos de enseñanza.
Resum: En aquest text presentem algunes reflexions sobre l'ensenyament de la gramàtica de la primera llengua a l'escola obligatòria. Ens situem entre els estudis que defensen que la instrucció gramatical ajuda els alumnes a millorar la seva capacitat de reflexionar sobre la llengua i d'usar-la. Exposem tres aspectes que la recerca en didàctica ha d'abordar per tal de conèixer millor quins camins poden portar-nos a desenvolupar a l'aula una instrucció gramatical fructífera i educativa: (a) l'aprenentatge de la gramàtica, (b) el contingut d'ensenyament i aprenentatge gramatical, i (c) els processos d'ensenyament.
Resum: In this text we present some reflexions about teaching L1 grammar in compulsory school. We locate our study among the literature that considers grammar instruction helpful for students to improve in their capacity of reflecting and using their language. We outline three aspects that teaching research has to explore in order to develop fruitful grammar instruction in the classroom: (a) grammar learning, (b) grammar content and (c) teaching processes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Gramática ; Contenido gramatical ; Enseñanza ; Aprendizaje ; Modelo de intervención ; Gramàtica ; Contingut gramatical ; Ensenyament ; Aprenentatge ; Model d'intervenció ; Grammar ; Grammatical content ; Teaching ; Learning ; Teaching model
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 3 (Agost-Setembre 2013) , p. 1-19, ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v6-n3-fontich
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/297868
DOI: 10.5565/rev/jtl3.531


19 p, 317.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-09-16, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir