Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/112028
Reseña
Mussano, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2013
Resum: Obra ressenyada: SCHOOL-based research. A guide for education students, coordinado por Elaine Wilson. SAGE Publications, 2013.
Resum: Este libro se dirige a profesores en activo y/o estudiantes de máster que deseen realizar una investigación en el aula y que necesiten un manual que los acompañe en su proceso de investigación, desde la formulación de las preguntas de investigación hasta la redacción final del trabajo. En concreto, el texto trata el tema de cómo recopilar la bibliografía y construir el marco teórico de un trabajo de investigación, expone los problemas éticos que se puedan plantear, explica como recoger y analizar los datos, proporciona consejos para el proceso de escritura del trabajo, ilustra las diferencias entre los enfoques cualitativos y los cuantitativos, define que es una investigación-acción, un estudio de caso y un muestreo teórico y, finalmente, describe los paradigmas filosóficos que respaldan cada investigación. El volumen, que destaca por su claridad y su accesibilidad, ofrece además ejemplos concretos extraídos de investigaciones ya publicadas, así como esquemas y resúmenes para explicar los contenidos más complejos.
Resum: This book is aimed for practitioners and / or students at a master degree level who wish to do research in the classroom and who need a handbook to guide them in their research process, from the formulation of the research questions to the elaboration of the final draft of the work. Specifically, the text addresses the issues of how to compile literature on the chosen topic and how to construct a robust theoretical framework, it presents the ethical problems researchers may encounter, it explains how to collect and analyze data, it provides tips for the writing process, it illustrates the differences between qualitative and quantitative approaches, it defines what we understand by an action research, a case study or a grounded theory method and finally, it describes the philosophical paradigms that support each of these modes of investigation. Furthermore, the volume, noted for its clarity and accessibility, provides concrete examples extracted from published research papers as well as diagrams and summaries to explain the most complex content.
Resum: Aquest llibre va dirigit a professors en actiu i/o estudiants de màster que desitgin realitzar una recerca a l’aula i que necessitin un manual que els acompanyi en el seu procés de recerca, des de la formulació de les preguntes de recerca fins a la redacció final del treball. Concretament, el text tracta el tema de com recollir la bibliografía i construir el marc teòric, exposa els problemes ètics que poden aparèixer, explica com recollir i analitzar les dades, proporciona consells per al procés d’escriptura del treball, il·lustra les diferències entre els enfocaments qualitatius i els quantitatius, defineix que és una recerca-acció, un estudi de cas i un grounded theory method i, finalment, descriu els paradigmes filosòfics que recolzen cada investigació. El volum, que destaca per la seva claredat i la seva accessibilitat, ofereix, a més a més, exemples concrets extrets de recerques ja publicades, així com esquemes i resums per explicar els continguts més complexos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: review ; ressenya ; publishedVersion
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 3 (Agost-Setembre 2013) , p. 66-69, ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/298192


4 p, 101.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Ressenyes

 Registre creat el 2013-09-16, darrera modificació el 2016-06-05



   Favorit i Compartir