Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/112263
Quina història de Catalunya s'aprèn a l'educació primària?
Gómez Domingo, Marta
González Monfort, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2013
Descripció: 24 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Titulació: Educació primària [2500798]
Resum: Un tema central en la didàctica de les ciències socials avui en dia, és com els alumnes de primària aprenen i què aprenen de la història de Catalunya. D'altra banda, recentment s'han dut a terme una gran quantitat d'estudis a tot el món per tal de trobar la resposta a aquestes preguntes en diferents contextos. Afegint al que es coneix, l'objectiu d'aquesta investigació és identificar els factors que estan involucrats en el procés d'aprenentatge de la història de Catalunya. La primera fase d'aquest projecte va consistir en recollir informació de 23 estudiants d'una escola d'educació primària catalana, per a poder comparar-ne posteriorment les seves respostes. Alhora, es va dur a terme una entrevista amb el professor d'història dels estudiants, per saber la seva opinió en relació a l'objecte d'estudi de la recerca. Finalment, el currículum vigent va ser analitzat. L'avaluació dels resultats, ens va permetre observar que en la construcció del coneixement històric dels alumnes, l'escola té una influència relativa. Per tant, sembla que hi ha la possibilitat de que les referències culturals a les quals anomenem "mythistories" siguin les que estructuren la consciència històrica dels joves. Per aquesta raó, els resultats preliminars d'aquesta recerca poden ser útils en l'evolució de la metodologia i la seva posterior aplicació en el disseny del curs.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Didàctica de les ciències socials ; Història de Catalunya i educació primària



24 p, 548.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2013-09-27, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir