Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/112509
Las ilustraciones en los diccionarios escolares actuales
Sivilla Castells, Carla
Garriga Escribano, Cecilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2013
Descripció: 36 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Estudis de Català i Espanyol [834]
Titulació: Estudis de Català i Espanyol [2501801]
Resum: Este trabajo de Fin de Grado consiste en el análisis de ocho diccionarios con el objetivo de poder determinar cómo trata, cada uno de estos, las ilustraciones que contiene. Además, se ha observado, también, si estos son adecuados para el uso escolar. A partir de la elaboración de una tabla con los rasgos que se han querido destacar de cada uno de los diccionarios, estos se han analizados para así poder compararlos. Seguidamente, a partir de los resultados, se han elaborado unas conclusiones. Entre los rasgos observados y analizados destacan el número de ilustraciones que contienen los diccionarios, observar cómo son las ilustraciones (útiles, poco claras o prescindibles), o ver qué enfoque (semasiológico /onomasiológico) tienen, entre otros.
Resum: Aquest Treball de Fi de Grau consisteix en l'anàlisi de vuit diccionaris amb l'objectiu de determinar com tracten aquests les seves il•lustracions. A més, també s'ha observat si resulten adequats per l'ús escolar. A partir de l'elaboració d'una taula amb els aspectes que s'han volgut destacar dels diccionaris, aquests s'han analitzat per tal de poder comparar-los posteriorment. A continuació, gràcies als resultats, s'han elaborat unes conclusions. Entre els aspectes observats i analitzats cal destacar el nombre d'il•lustracions que contenen els diccionaris, observar com són les il•lustracions (útils, poc clares o prescindibles), o veure si contenen un enfocament semasiològic o onomasiològic, entre d'altres.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Diccionarios ; Ilustraciones ; Diccionaris ; Il·lustracions



36 p, 412.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG

 Registre creat el 2013-10-09, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir