Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/112872
Los niños y la nueva alfabetización mediática : un caso de estudio egipcio
Tayie, Samy (Universidad de El Cairo. Facultad de Comunicación de Masas)

Títol variant: Els infants i la nova alfabetització mediàtica : un cas d'estudi egipci
Títol variant: Children and New Media Literacy : an Egyptian case study
Data: 2013
Resum: L'ús que els nens fan dels nous mitjans s'ha convertit en un fenomen molt estès al món. Per exemple, més d'una quarta part de la població mundial (1,200 milions) utilitza Internet (Tayie, 2009). A causa dels nous mitjans, el món és cada vegada més petit. Cada vegada més podem accedir a la cultura i el coneixement que solia estar més enllà del nostre horitzó. La societat de la informació d'avui dia té un gran potencial, especialment per als joves (Carlsson, 2009: 10). Aquest article aborda els resultats d'un estudi pilot qualitatiu sobre l'ús que els nens fan dels mitjans de comunicació, dut a terme entre nens egipcis d'una zona urbana i una zona rural. L'estudi és part d'un projecte comparatiu (2009-2011) sobre la participació dels joves en els mitjans (Youth Media Participation), finançat per l'Acadèmia de Finlàndia i que inclou, sobretot, a Finlàndia, Egipte, Argentina i Índia. L'objectiu principal del projecte és obtenir informació sobre l'ús que els nens fan dels nous mitjans, és a dir, l'internet i els telèfons mòbils; sobre els seus coneixements i la seva participació en els mitjans. El projecte d'investigació es va iniciar amb la recollida de dades en forma de diaris (bitàcoles) i entrevistes focals, que van ser analitzades com a material de referència per a les entrevistes futures; i dades quantitatives recollides a través de qüestionaris realitzats a la fi del 2010 als quatre països. En el present article es presenten els resultats de les entrevistes fetes a Egipte.
Resum: El uso que los niños hacen de los nuevos medios de comunicación se ha convertido en un fenómeno muy extendido en el mundo. Por ejemplo, más de una cuarta parte de la población mundial (1. 200 millones) utiliza internet (Tayie, 2009). Debido a los nuevos medios, el mundo es cada vez más pequeño. Cada vez más podemos acceder a la cultura y el conocimiento que solía estar más allá de nuestro horizonte. La sociedad de la información de hoy en día tiene un gran potencial, especialmente para los jóvenes (Carlsson, 2009: 10). Este artículo aborda los resultados de un estudio piloto cualitativo sobre el uso que los niños hacen de los medios de comunicación, llevado a cabo entre niños egipcios de una zona urbana y una zona rural. El estudio es parte de un proyecto comparativo (2009-2011) sobre la participación de los jóvenes en los medios de comunicación (Youth Media Participation), financiado por la Academia de Finlandia y que incluye, sobre todo, a Finlandia, Egipto, Argentina y la India. El objetivo principal del proyecto es obtener información sobre el uso que los niños hacen de los nuevos medios, es decir, internet y los teléfonos móviles; sobre sus conocimientos y su participación en los medios. El proyecto de investigación se inició con la recogida de datos en forma de diarios (bitácoras) de un día y entrevistas focales, que fueron analizadas como material de referencia para las entrevistas futuras; y datos cuantitativos recogidos a través de cuestionarios realizados a finales de 2010 en los cuatro países. En el presente artículo se presentan los resultados de las entrevistas hechas en Egipto.
Resum: The use children make of the new media has become a widespread phenomenon in the world. For example, more than a quarter of the world’s population (1,200 million) use the Internet (Tayie, 2009). Because of the new media, the world is becoming smaller. More and more we access the culture and knowledge that used to be beyond our horizon. Today´s information society has great potential, especially for young people (Carlsson, 2009: 10). This article discusses the results of a qualitative pilot study on the use that children make of the media, conducted among Egyptian children both, in an urban and in a rural area. The study is part of a comparative project (2009-2011) on the participation of young people in the media (Youth Media Participation) funded by the Academy of Finland that includes, particularly, Finland, Egypt, Argentina and India. The main objective of the project is to obtain information on the use that children make of the new media, ie the internet and mobile phones; on their knowledge and participation in the media. The research project began with the collection of data in the form of day journals (blogs) and focus interviews, which were analyzed as reference material for future interviews, and with quantitative data collected through questionnaires completed by the end of 2010 in those four countries. This article presents the results of the interviews conducted in Egypt.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Mitjans de comunicació ; Societat de la informació ; Participació ; Nens ; Estudi pilot ; Egipte ; Medios de comunicación ; Sociedad de la información ; Participación ; Niños ; Estudio piloto ; Egipto ; Media ; Information Society ; Participation ; Children ; Pilot study ; Egypt
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 48 (Setembre 2013) , p. 65-76, ISSN 0211-2175



12 p, 103.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-10-29, darrera modificació el 2016-10-19



   Favorit i Compartir