Google Scholar: citations
La formación de formadores : apuntes para una propuesta de plan de formación
Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Date: 2002
Abstract: En este trabajo se presenta un plan de formación de formadores en el ámbito no formal. Se considera en su fundamentación el perfil profesional de este actor de la formación, a la vez que se tiene en cuenta, como referente teórico, el modelo contextual crítico de formación de formadores. En la concreción del Plan se alude a los destinatarios, se formulan los objetivos generales y todo un conjunto de contenidos organizados en módulos desde la macrodidáctica hasta la microdidáctica. La modalidad semipresencial es una de sus características básicas, así como la multivariedad de estrategias metodológicas y recursos, integrando en todo ello las nuevas tecnologías de la información y la comunicación.
Abstract: En aquest treball es presenta un pla de formació de formadors en l'àmbit no formal. Es considera en la seva fonamentació el perfil professional d'aquest actor de la formació, a la vegada que es té en compte, com a referent teòric, el model contextual crític de formació de formadors. En la concreció del Pla s'al·ludeix als destinataris, es formulen els objectius generals i tot un conjunt de continguts organitzats en mòduls des de la macrodidàctica fins la microdidàctica. La modalitat semipresencial és una de les seves característiques bàsiques, així com la multivarietat d'estratègies metodològiques i recursos, integrant en tot ell les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
Abstract: This paper presents a plan to train trainers in the field of non formal education. Its foundation considers the professional profile of this training actor, at the same time that it is taken into consideration, as a theoretical reference, the critical contextual model for training trainers. The Plan's concretion refers to the target group, to the formulation of general objectives and to the specification of a set of contents which are organized in modules from the macro to the microdidactics. Distance learning (in some modules) is one of its basic characteristics, together with the variety of methodological strategies and resources, integrated in the information and communication technologies.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Editorial ; altres ; Versió publicada
Subject: Formación de formadores ; Perfil profesional ; Modelo contextual crítico ; Macrodidáctica y microdidáctica ; Semipresencialidad ; Nuevas tecnologías de la información y la comunicación ; Formació de formadors ; Perfil professional ; Model contextual crític ; Macrodidàctica i microdidàctica ; Semipresencialitat ; Noves tecnologíes de la informació i la comunicació ; Training trainers ; Professional profile ; Contextual critical model ; Macrodidactics and microdidactics ; Distance learning ; Communication and information technologies
Published in: Educar, N. 30 (2002) , p. 91-118, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20765
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v30-tejada
DOI: 10.5565/rev/educar.315


28 p, 293.3 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar

 Record created 2006-03-13, last modified 2022-03-06



   Favorit i Compartir