Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/113639
Optimización Multi-Objetivo de la Secuencia de aterrizaje de aviones
Huguet García, Patricia
Napalkova, Liana, dir.
Ramos González, Juan José, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2013
Descripció: 96 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Gestió Aeronàutica [829]
Titulació: Gestió aeronàutica [2501233]
Resum: Se proponen dos métodos para resolver el problema de Secuencia de Aterrizaje de Aviones. En este problema el controlador debe asignar un tiempo de aterrizaje y una pista a cada avión que entran en el radar, minimizando los costes a la vez que se respetan un número de restricciones operacionales. Los costes asociados con los tiempos de aterrizaje de aviones varían según el tiempo de aterrizaje asignado. Las restricciones hacen referencia a la separación que tiene que haber entre aterrizajes consecutivos, separación que depende del tipo de avión, y a la ocupación de pista. Dado un número de aviones en un tiempo determinado, se proponen dos métodos basados en Algoritmos Evolutivos Multi-Objetivo (MOEAs). Se comparan los dos algoritmos y la calidad de las soluciones obtenidas.
Resum: Es proposen dos mètodes per resoldre el problema de seqüencia d’aterratges d’avions. En aquest problema, el controlador ha d’assignar un temps d’aterratge y una pista a cada avió que entra dins el rang del radar, minimitzant els costos i alhora respectant un nombre restriccions. Els costos associats amb els temps d’aterratge d’avions varien segons el temps d’aterratge assignat. Les restriccions fan referència a la separació que ha d’haver entre aterratges consecutius, separació que depèn dels tipus d’avió, i a l’ocupació de pista. Donat un nombre d’avions determinat, es proposen dos mètodes basat en Algoritmes Evolutius Multi-Objectiu (MOEAs). Es comparen els dos algoritmes i la qualitat de les solucions obtingudes.
Resum: Two approaches are described for solving the Aircraft Landing Scheduling Problem. In this problem, the air traffic controller must assign a landing time for each aircraft which enters the radar range, and must attempt to minimize cost while considering a number of constrains and restrictions. The costs associated with aircraft landing times varying from the preferred landing time. The constrains are concerned with runway occupancy and the separation distance between two consecutive landing aircrafts, which depends on the type of aircraft. Given a certain number of aircrafts, two approaches are proposed based on Multi-Objective Evolutionay Algorithms (MOEAs). Both algorithms are compared and also the quality of the solutions.
Nota: Bibliografia
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Aeroports ; Direcció i administració ; Control del trànsit



96 p, 2.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2013-12-04, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir