Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/114062
L’ensenyament de l’espai geogràfic en una aula d’anglès de primària
Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Data: 2013
Resum: El treball per competències posa l’èmfasi en què l’aprenentatge ha de suposar que l’alumnat sigui capaç dominar els recursos que el permetin actuar d’una forma eficaç i raonada en la societat actual. L’assoliment i adquisició d’aquestes competències implica conèixer, a nivell oral i escrit, aquelles llengües, que són imprescindibles per poder resoldre les situacions amb què les persones ens podem trobar en el desenvolupament de les nostres activitats socials com a ciutadans. El projecte PADS parteix d’aquestes premisses i presenta un treball que ha permès, entre d’altres coses, una aproximació a l’aprenentatge l’espai geogràfic en una aula d’anglès a primer curs de primària. Per fer-ho possible, s’ha recoltzat en metodologies com el treball per projectes i la telecol·laboració, fet que ha permès que l’aprenentatge hagi estat significatiu, funcional, transdisciplinar i competencial.
Resum: El trabajo por competencias pone el acento en que el aprendizaje debe permitir que el alumnado sea capaz de dominar los recursos que le permitan actuar de una forma eficaz y razonada en la sociedad actual. El logro y la adquisición de estas competencias implica conocer, a nivel oral y escrito, aquellas lenguas que son imprescindibles para poder resolver situaciones en las que las personas podemos encontrarnos durante el desarrollo de nuestras actividades sociales como ciudadanos. El proyecto PADS parte de estas premisas y presenta un trabajo que permitía, entre otras cosas, un primer acceso al aprendizaje del espacio geográfico en una aula de inglés de primero de primaria. Para ello se usaron metodologías como el trabajo por proyectos y la telecolaboración, logrando así un aprendizaje significativo, funcional, transdisciplinar y competencial.
Resum: A competence-based curriculum aims at helping learners to master those communicative resources that are necessary to act efficiently and reasonably in our society. Achieving these competences means learning how to use, orally and through the written medium, those languages that are essential to be able to solve the different situations that people have to face in the development of their social activities as citizens. The PADS project was grounded in these premises and designed a teaching unit that allowed learners to become familiar with notions of geographic space in an English primary class. The pedagogical proposal was developed using the Project Based Language-Learning approach and designed as a telecolaborative experience, which ensured that learning was . significant, functional, transdisciplinar and competential.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Competències ; Espai geogràfic ; Telecol·laboració ; Aprenentatge de llengües ; Eduació primària ; Competencias básicas ; Espacio geografico ; Telecolaboración ; Aprendizaje de lenguas ; Enseñanza primaria ; Competences ; Geographical space ; Telecolaboration ; Language learning ; Primary education
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 4 (November-December 2013) , p. 33-53, ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/297849


21 p, 11.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-12-20, darrera modificació el 2016-10-20



   Favorit i Compartir