Google Scholar: cites
Which score is adequate : approximation to the assessment rationale used in a Science through English CLIL written test
Fuentes Arjona, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2013
Resum: Despite the surge of Content and Language Integrated Learning (CLIL) studies in many areas, assessment practices in CLIL contexts are considered to be much unaccounted for (Poisel, 2007; Hönig, 2009, Maggi, 2012). This paper intends to become a contribution to this area and addresses the issue by approaching to the case study of a Science through English CLIL unit implemented on a state-funded secondary school in Barcelona, Spain. The paper focuses on the written test of the unit and analyzes the students' responses and degree of satisfaction of the teacher after implementing and correcting the test, which provides valuable insights in the light of teacher development and offers a snapshot of CLIL assessment practices and their effects. The results present a close look at the teacher's attitude towards content and language errors and points out the lights and shadows of assessment in CLIL while highlighting the need of disclosing further assessment practices in similar contexts.
Resum: A pesar de la oleada de estudios sobre Aprendizaje Integrado de Contenido en Lengua Extranjera (AICLE) en varias áreas, las prácticas de evaluación en contextos AICLE continúan siendo escasas (Poisel, 2007; Hönig, 2009, Maggi, 2012). Este estudio pretende contribuir a este apartado y trata el problema acercándose a un estudio de caso situado en una unidad de Ciencias a través de Inglés AICLE implementado en una escuela secundaria pública en Barcelona, España. El estudio se centra en el test escrito de la unidad y analiza las respuestas de los alumnos y el grado de satisfacción del profesor tras implementar el test, lo cual ofrece la captura de una práctica de evaluación AICLE y sus efectos. Los resultados presentan un acercamiento a la actitud del profesor hacia errores de contenido y lengua y muestra las luces y las sobras de la evaluación AICLE, a la vez que resalta la necesidad de divulgar más prácticas de evaluación en contextos similares.
Resum: Tot i la onada d'estudis sobre Aprenentatge Integrat de Continguts en Llengua Estrangera (AICLE) en varies àrees, les pràctiques d'avaluació en contexts AICLE continuen sent escasses (Poisel, 2007; Hönig, 2009, Maggi, 2012). Aquest estudi pretén contribuir a aquest apartat i tracta el problema apropant-se a un estudi de cas situat a una unitat de Ciències a través de l'Anglès AICLE implementada a una escola secundària pública a Barcelona, Espanya. L'estudi es focalitza en el test escrit de la unitat i analitza les respostes dels alumnes i el grau de satisfacció del professor després d'implementar el test, el qual ofereix una captura d'una pràctica d'avaluació AICLE i els seus efectes. Els resultats presenten un apropament a l'actitud del professor envers les errades de contingut i llengua i mostra les llums i ombres de l'avaluació AICLE, a la vegada que ressalta la necessitat de divulgar més pràctiques d'avaluació en contexts similars.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Content and Language Integrated Learning (CLIL) ; Science assessment ; CLIL assessment ; Assessment practices ; Teacher development ; Aprendizaje Integrado de Contenido en Lengua Extranjera (AICLE) ; Evaluación de ciencias ; Evaluación AICLE ; Prácticas de evaluación ; Desarrollo del profesorado ; Aprenentatge Integrat de Continguts en Llengua Estrangera (AICLE) ; Avaluació de ciències ; Avaluació AICLE ; Pràctiques d'avaluació ; Desenvolupament del professorat
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 4 (November-December 2013) , p. 54-73, ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v6-n4-fuentes
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/297851
DOI: 10.5565/rev/jtl3.541


20 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-12-20, darrera modificació el 2023-10-01



   Favorit i Compartir