Observación de las estrategias que emplean los profesores de educación física para enseñar responsabilidad personal y social
Escartí, Amparo (Universitat de València)
Gutiérrez, Melchor (Universitat de València)
Pascual, Carmina (Universitat de València)
Wright, Paul (Northern Illinois University)

Fecha: 2013
Resumen: The purpose of this study was two-fold: (1) to analyse the psychometric properties of the Spanish version of the first part of the "Tool for Assessing Responsibility-based Education (TARE)" that we have called instrumento de observación de las estrategias de los profesores para enseñar responsabilidad; (2) to analyse the strategies used by 4 physical education teachers in their classes. The results revealed, on the one hand, that the validity and reliability of the Spanish version of the TARE were satisfactory. On the other hand, the four teachers showed strategies that fostered respect and gave all the students opportunities for success. Additionally, differences in teachers' strategies for giving students choices and voices were found. Nevertheless, teachers did not use many strategies for fostering students' autonomy and leadership. Thus, all teachers showed low use of strategies for fostering students' role in assessing their own learning and transferring to other contexts.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Observació sistemàtica ; Estratègies d'aprenentatge ; Fiabilitat entre revisors ; Porgrama de responsabilitat ; Educació física ; Systematic observation ; Teaching strategies ; Inter-rater reliability ; Responsibility program ; Physical education
Publicado en: Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 159-166, ISSN 1988-5636



8 p, 186.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Revista de psicología del deporte
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2014-01-10, última modificación el 2023-01-21



   Favorit i Compartir