Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/114819
En busca del ciudadano Kane : los dueños de medios de comunicación y su utilización política
Rebouças, Bruno Henrique Bezerra
Costa, Pere-Oriol (dir)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2013
Descripció: 105 p.
Resum: Aquesta recerca té com a objecte d'estudi la utilització dels mitjans de comunicació per a finalitats polítiques i intenta analitzar la relació que els polítics professionals mantenen amb els mitjans i com aquests poden ser importants dins d'un procés polític-electoral i per a la formació de l'opinió pública. El nostre objectiu general és, entre d'altres, analitzar l'estructura d'aquests mitjans i grups polítics i descriure com estan situats, utilitzant com a exemple l'estat del Rio Grande do Norte (RN), al Nord-est de Brasil. Partint de les preguntes, ¿a qui pertanyen els mitjans de comunicació i qui té el poder d'informar en l'aquest Estat? anem construïm el marc teòric, analitzant el monopoli i oligopoli en la comunicació a Brasil, especialment a la radiodifusió, en la qual hi ha una gran concentració de concessions públiques en propietat dels polítics professionals amb mandats electius i/o de grups partidaris, què pot ser anomenat de ‘coronelismo electrònic'.
Resum: Ésta investigación tiene como objeto de estudio la utilización de los medios de comunicación para fines políticos e intenta analizar la relación que los políticos profesionales mantienen con los medios y como estos pueden ser importantes dentro de un proceso político-electoral y para la formación de la opinión pública. Nuestro objetivo general es, entre otros, analizar la estructura de estos medios y grupos políticos y describir como están situados, utilizando como ejemplo el estado del Rio Grande do Norte (RN), en el Nordeste de Brasil. Partiendo de las preguntas, ¿a quién pertenecen los medios de comunicación y quien tiene el poder de informar en el dicho Estado?, vamos construyendo el marco teórico, analizando el monopolio y oligopolio en la comunicación en Brasil, especialmente en la radiodifusión, en la cual hay una gran concentración de concesiones públicas en propiedad de los políticos profesionales con mandatos electivos y/o de grupos partidarios, qué puede ser llamado de ‘coronelismo electrónico'.
Resum: The object of study for this investigation is constituted by the means of communication for political purposes. It intends to analyze how politicians interact with the media vehicles and its importance as part of a electoral process and to shape the public opinion. Amongst other issues, our main objective is to analyze the structure of such media and political groups and describe how they're established, using as reference the state of Rio Grande do Norte (RN), located in the Northeast of Brazil. We will seek to answer the following questions: To whom the means of communication in RN belong and who has the power to inform in this Brazilian state? We will build up our theoretical basis, analyze the monopoly and oligopoly in the Brazilian communication, specially Radio and Television, in which there is a great concentration of public concessions in the hands of politicians serving mandates and/or part of political parties, what we could call “electronic coronelism”.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: masterThesis
Matèria: Mitjans de comunicació de massa - Propietat - Brasil ; Premsa i política - Brasil ; Rio Grande do Norte (Brasil) - Política i govern

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/216851


105 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. Treballs de Fi de Màster

 Registre creat el 2014-01-24, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir