Educar en periodismo de datos : estudio de casos y propuestas de inclusión curricular
Grassler, Marjorie Jacqueline
Tejedor, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Date: 2013
Description: 154 p.
Abstract: Des de l'arribada d'internet i les TIC, el periodista ha vist evolucionar les seves competències i habilitats de forma molt ràpida. Avui el periodista té una nova oportunitat per apropar-se a la ciutadania i superar les mancances tecnològiques i els reptes financers que sofreix la professió. Una vegada més la formació del periodista és essencial. En aquesta investigació s'elaborarà una proposta de perfil del periodista de dades amb el fi de descriure las seves habilitats i competències. A través d'un estudi de cas d'universitats del món que ensenyen el periodisme de dades, es realitzarà una proposta d'inclusió curricular.
Abstract: Desde la llegada de internet y las TIC, el periodista ha visto sus competencias y habilidades evolucionar de forma muy rápida. Hoy en día el periodista tiene una nueva oportunidad para acercarse al ciudadano y superar las carencias tecnológicas y los retos financieros que sufre la profesión. Una vez más la formación del periodista es esencial. En esta investigación se elaborará una propuesta de perfil del periodista de datos con el fin de describir sus habilidades y competencias. A través de un estudio de casos de Universidades del mundo que enseñan el periodismo de datos, se realizará una propuesta de inclusión curricular.
Rights: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Language: Castellà
Series: Facultat de Ciències de la Comunicació. Treballs de màster i postgrau. Màster Oficial de Recerca en Comunicació i Periodisme
Document: Treball de fi de postgrau
Subject: Periodisme ; Currículums ; Ensenyament universitari



154 p, 1.7 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Communication Studies. MT

 Record created 2014-01-24, last modified 2022-07-09



   Favorit i Compartir