Google Scholar: citations,
El Scratch com a eina de modelització computacional
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)

Date: 2013
Abstract: La plataforma virtual Scratch, que compta amb un llenguatge de programació senzill i adaptat per alumnes de primària i secundària, té cada vegada més adeptes en els centres educatius, ja que representa una oportunitat com a eina per a que alumnat i professorat puguin construir models científics escolars i avaluar el seu comportament. En aquest article discutirem per què Scratch pot arribar a ser una bona eina per a la modelització computacional en els cursos de ciències de primària i secundària, comparant-lo amb altres programaris de modelització i presentant exemples pràctics del seu ús per construir un model.
Abstract: Scratch is a virtual platform which uses an easy programming language adapted to primary and secondary school students. It has increasingly recognition and more and more users from educational centres since it allow students and teachers to build school science models and to evaluate their behaviour. In this paper, we discuss Scratch as a computer modelling tool to teach and to learn science in primary and secondary school, comparing it to other ICT tools. We also present practical examples on how to use it to build a model.
Grants: Ministerio de Economía y Competitividad EDU2011-28431
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Modelització computacional ; TIC ; Scratch ; Programació ; Computer modelling ; ICT ; Programming
Published in: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 28-33, ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n26-lopez-hernandez-rodriguez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/275739
DOI: 10.5565/rev/ciencies.80


6 p, 779.4 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > The Research Centre for Science and Mathematics Education (CRECIM)
Articles > Published articles > Ciències
Articles > Research articles

 Record created 2014-01-24, last modified 2022-09-04



   Favorit i Compartir