Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/115075
Opiniones, expectativas y valoraciones del profesorado participante en el Programa Escuela 2.0 en España
Area, Manuel (Universidad de La Laguna)
Sanabria, Ana L. (Universidad de La Laguna)

Títol variant: Opinions, expectatives i valoracions del professorat participant en el Programa Escola 2.0 a Espanya.
Títol variant: Opinions, expectations and evaluations of teachers participating in the School Program 2.0 in Spain
Data: 2014
Resum: En este trabajo, se presenta el diseño y los resultados de una investigación que ha explorado las visiones, las valoraciones, las expectativas y las opiniones de más de 5. 000 profesores participantes en el proceso de implantación del Programa Escuela 2. 0 en las aulas y en los centros docentes españoles. Para ello, se diseñó un estudio específico de opinión donde se recogieron los datos mediante un cuestionario en línea dirigido al profesorado del último ciclo de educación primaria y el primero de educación secundaria de la mayor parte de las comunidades autónomas de España. Los resultados indican que la mayor parte de los docentes considera necesarias estas políticas TIC para la modernización y la mejora de las escuelas y que muestra expectativas positivas hacia las mismas, aunque sigue siendo crítico con algunos de los procesos de implementación desarrollados.
Resum: En aquest treball, s’hi presenta el disseny i els resultats d’una investigació que ha explorat les visions, les valoracions, les expectatives i les opinions de més de 5. 000 professors participants en el procés d’implementació del Programa Escola 2. 0 a les aules i als centres escolars espanyols. Per a això es va dissenyar un estudi específic d’opinió on es van recollir les dades mitjançant un qüestionari en línia adreçat al professorat de l’últim cicle d’educació primària i el primer d’educació secundària de gairebé totes les comunitats autònomes d’Espanya. Els resultats indiquen que la major part dels ensenyants considera necessàries aquestes polítiques TIC per a la modernització i la millora de les escoles, a més, les expectatives que hi mostra són positives, encara que segueix sent crític amb alguns dels processos d’implementació desenvolupats.
Resum: This paper presents the design and results of research that has explored the views, values, expectations and opinions of over 5,000 participating teachers during the implementation of School Program 2. 0 in the Spanish schools. We designed a specific study of opinion where data were collected through an online questionnaire sent to teachers of the last cycle of Elementary Education and first cycle of Secondary Education of all the regions of Spain. The results indicate that the majority of teachers considered ICT policies necessary for the modernization and improvement of schools, there is a positive expectation of them, though they are critical of the implementation process developed.
Nota: Este trabajo se deriva del proyecto de investigación Las políticas de «un ordenador por niño» en España. Visiones y prácticas del profesorado ante el programa Escuela 2.0. Un análisis comparado entre comunidades autónomas (EDU210-17037), financiado por el Plan Nacional I+D correspondiente a 2010.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: TIC ; Programa Escuela 2.0 ; Profesorado ; Política educativa ; Modelo 1 a 1 ; Tecnología educativa ; Programa Escola 2.0 ; Professorat ; Model 1 a 1 ; Tecnologia educativa ; ICT ; School Program 2.0 ; Teachers ; Educational policy ; 1:1 model ; Educational technology
Publicat a: Educar, Vol. 50, Núm. 1 (Gener-Juny 2014) , p. 15-39, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/287066


25 p, 812.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-01-27, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir