Proyecto Cl@ssi 2.0 : el primer paso hacia la escuela 2.0
Cannella, Giuseppina (INDIRE: Istituto Nazionale di Documentazione, Innovazione e Ricerca Educativa)
Títol variant: |
Projecte Cl@ssi 2.0 : el primer pas cap a l'escola 2.0 |
Títol variant: |
Project Cl@ssi 2.0 : the first step towards School 2.0 |
Data: |
2014 |
Resum: |
El presente artículo pretende describir los aspectos más destacados del proyecto Cl@ssi 2. 0, que se inscribe en una acción más amplia que el Ministerio de Educación italiano (MIUR) inició en 2009, el Plan Nacional Escuela Digital. Con el proyecto Cl@ssi 2. 0, el MIUR ha puesto en funcionamiento un proceso de difusión de las TIC en las clases como instrumentos de apoyo a la actividad didáctica cotidiana. El artículo examina dos aspectos que han caracterizado al proyecto: la transformación del ambiente de aprendizaje y el apoyo a la experimentación llevado a cabo por una red de universidades italianas comprometidas con la Agencia Nacional para el Apoyo a la Autonomía Escolar (ANSAS, hoy INDIRE). |
Resum: |
El present article pretén descriure els aspectes més destacats del projecte Cl@ssi 2. 0 que s'inscriu en una acció més àmplia que el Ministeri d'Educació italià (MIUR) va iniciar el 2009, el Pla nacional Escola Digital. Amb el projecte Cl@ssi 2. 0, el MIUR ha posat en funcionament un procés de difusió de les TIC a les classes com a instruments de suport a l'activitat didàctica quotidiana. L'article examina dos aspectes que han caracteritzat el projecte: la transformació de l'ambient d'aprenentatge i el suport a l'experimentació dut a terme per una xarxa d'universitats italianes compromeses amb l'Agència Nacional per al Suport a l'Autonomia Escolar (ANSAS, avui INDIRE). |
Resum: |
The following article aims at describing the main features of the Cl@ssi 2. 0 project, that was carried out in Italy by the Ministry of Education (MIUR). The project is embedded in a larger Action Plan launched in 2009: the National Plan for Digital School. The main aim of the Plan is to integrate ICT in the daily school activities. The article analyses two main aspects of the project: the modification of the learning environment due to ICT integration and the teachers' training based on a coaching model provided by a University network and by the National Agency for the Support of the School Autonomy (ANSAS, today Indire). |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Ambiente de aprendizaje ;
Motivación ;
Aprendizaje colaborativo ;
Formación del profesorado ;
Administració educativa ;
Autonomia escolar ;
Inspecció ;
Gestió del centre escolar ;
Escolaritat ;
Learning environment ;
Motivation ;
Collaborative learning ;
Teacher training |
Publicat a: |
Educar, Vol. 50, Núm. 1 (Gener-Juny 2014) , p. 65-82, ISSN 2014-8801 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287068
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v50-n1-cannella
DOI: 10.5565/rev/educar.237
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
EducarArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2014-01-27, darrera modificació el 2022-02-13