Google Scholar: citas
Integrar les TIC per reformular el model didàctic. El projecte eduCAT 2.0
Estaña, Josep Lluís
Garrote, Pepi
Viñolas, Margarita (INS L'Estatut)

Título variante: Integrar las TIC para reformular el modelo didáctico. El proyecto eduCAT 2.0
Título variante: Integrating ICT to reformulate the teaching model. The eduCAT 2.0 project
Fecha: 2014
Resumen: En aquest article, hi presentem l'experiència portada a terme en relació amb l'aplicació del projecte eduCAT2. 0 a l'IES L'Estatut, de Rubí, durant aquests tres últims cursos. Aquest projecte ha comportat canvis metodològics importants, tant a nivell d'aula com en la formació del professorat. De manera paral·lela a la introducció de l'ordinador personal, hi hem practicat el treball per grups cooperatius i per això l'ordinador ha esdevingut una eina d'innovació didàctica. A més a més de descriure i analitzar tot el procés desenvolupat, presentem, com a exemple, la proposta didàctica realitzada a la classe de ciències, fent èmfasi en la manera com hem implementat una proposta didàctica diferent de la derivada de la pedagogia tradicional amb els mitjants informàtics. Hi exposem també els problemes principals als quals ens hem hagut d'enfrontar.
Resumen: En este artículo, presentamos la experiencia llevada a cabo en relación con la aplicación del proyecto eduCAT2. 0 en el IES L'Estatut, de Rubí (Barcelona), durante estos tres últimos cursos. Este proyecto ha supuesto cambios metodológicos importantes, tanto a nivel de aula como en la formación del profesorado. De forma paralela a la introducción del ordenador personal, hemos introducido el trabajo por grupos cooperativos en el aula. Por dicho motivo, el ordenador se ha convertido en una herramienta de innovación didáctica. Además de describir y analizar todo el proceso desarrollado, presentamos como ejemplo la propuesta didáctica realizada en la clase de ciencias, haciendo énfasis en la manera como hemos implementado una propuesta didáctica diferente a la derivada de la pedagogía tradicional con los medios informáticos. Exponemos también los problemas principales a los cuales nos hemos tenido que enfrentar.
Resumen: In this article, we present the experience of the implementation of the project eduCAT 2. 0 in the school INS L'Estatut in the Catalan town of Rubí over the last three courses. This project has resulted in significant methodological changes in both the classroom and in terms of teacher training. In parallel with the introduction of the personal computer we have introduced work for cooperating groups in the classroom, and for this reason the computer has become a tool of didactic innovation. In addition to describing and analysing the whole process, we present the example of science classes, with an emphasis on how a didactic change with IT resources has been implemented and to the major problems encountered.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: TIC ; Innovació ; Tecnologia educativa ; Programes 1x1 ; Innovación ; Tecnología educativa ; Programas 1x1 ; ICT ; Innovation ; Educational technology ; 1x1 programs
Publicado en: Educar, Vol. 50, Núm. 1 (Gener-Juny 2014) , p. 121-145, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287071
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v50-n1-esta%C3%B1a-garrote-vinolas
DOI: 10.5565/rev/educar.145


25 p, 4.1 MB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Educar
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2014-01-27, última modificación el 2022-07-10



   Favorit i Compartir