Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/115088
El currículo bimodal como marco metodológico y para la evaluación : principios básicos y mejoras obtenidas en aprendizajes y rendimiento de los estudiantes
Marquès Graells, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Álvarez Cánovas, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Títol variant: El currículum bimodal com a marc metodològic i per a l’avaluació : principis bàsics i millores obtingudes en aprenentatges i rendiment dels estudiants.
Títol variant: The bimodal curriculum as a methodological framework for students’ assessment : basic principles and improvements on learning and students’ academic achievements
Data: 2014
Resum: La presente investigación impulsa la innovación educativa en centros docentes de primaria y secundaria mediante la aplicación de los principios y la metodología del «currículo bimodal», a la vez que se quiere comprobar su eficacia en la reducción del fracaso escolar y en la mejora de la formación de todos los alumnos. Este trabajo es fruto de un estudio financiado por la Fundación Telefónica y realizado durante el bienio 2011-2013. Aporta datos muy positivos sobre la reducción del fracaso escolar en los centros donde se ha experimentado. Este estudio parte de una muestra de 30 centros en el contexto nacional e internacional y cuenta con la colaboración de más de 150 profesores. El tipo de metodología utilizada ha sido tanto cuantitativa como cualitativa y la recogida de información se ha fundamentado en diferentes instrumentos: los cuestionarios de valoración del profesorado y la información de los seminarios de seguimiento. Los principales resultados de esta investigación revelan que el 94% del profesorado subraya la mejora entre sus alumnos por lo que se refiere a la comprensión y a la memorización del vocabulario de la asignatura y en un 87% en las actividades prácticas. Todo ello ha tenido un impacto directo en la mejora del rendimiento académico de la mayor parte de los estudiantes. Esta investigación concluye con planteamientos útiles para investigaciones futuras.
Resum: La present investigació impulsa la innovació educativa en centres docents de primària i secundària mitjançant l’aplicació dels principis i la metodologia del «currículum bimodal », a la vegada que se’n vol comprovar l’eficàcia en la reducció del fracàs escolar i en la millora de la formació de tots els alumnes. Aquest treball és fruit d’un estudi finançat per la Fundació Telefònica i dut a terme durant el bienni 2011-2013. Aporta dades molt positives sobre la reducció del fracàs escolar en els centres on s’ha experimentat. Aquest estudi parteix d’una mostra de 30 centres en el context nacional i internacional i amb la col·laboració de més de 150 professors. El tipus de metodologia ha estat tant quantitativa com qualitativa i ha fonamentat la recollida de dades en diferents instruments: els qüestionaris de valoració del professorat i la informació dels seminaris de seguiment. Els resultats principals d’aquesta investigació revelen que el 94% del professorat subratlla la millora entre els seus alumnes pel que fa a la comprensió i el vocabulari de l’assignatura i en un 87% en les activitats pràctiques. Tot això ha tingut un impacte directe en la millora del rendiment acadèmic de la majoria dels estudiants. Aquesta investigació conclou amb plantejaments útils per a recerques futures.
Resum: This research focuses on the educational innovation in primary and secondary schools by applying the principles and methodology of the «bimodal curriculum» at the same time wants to check out the efficiency on reducing school failure and the improvement for all of the students’ achievement. This study was funded by Fundación Telefónica during two years 2011-2013, raising positive results for reducing school failure among the pilot schools. This study has a sample of 30 schools both national and international context and with the collaboration of more than 150 teachers. The kind of methodology used is qualitative and qualitative grounding its data through different instruments: the use teacher assessment questionnaires and the gathering of information in the follow-up seminars. The main results of this research are that 94% of the teachers acknowledge the improvement of their students as far it concerns comprehension and root knowledge of the vocabulary and with 87% improvement for the practical activities. Overall, the research has had a direct impact on improving the academic performance of the majority of students. This research concludes with some ideas for future studies.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Currículo bimodal ; Fracaso escolar ; TIC ; Cambio curricular ; Innovación educativa ; Formación del profesorado ; Currículum bimodal ; Fracàs escolar ; Canvi curricular ; Innovació educativa ; Formació del professorat ; Bimodal curriculum ; School failure ; ICT ; Curricular change ; Educational innovation ; Teachers’ training
Publicat a: Educar, Vol. 50, Núm. 1 (Gener-Juny 2014) , p. 149-166, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/287072


18 p, 146.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-01-27, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir