Per què consumim unes determinades marques?
Barbeta Viñas, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció

Título variante: ¿Por qué consumimos unas determinadas marcas?
Fecha: 2013
Resumen: Una tesi doctoral de la UAB estudia des d'un punt de vista sociològic els processos motivacionals que porten al consum de marques i els vincles que es generen al seu voltant. Els estudis de cas dels productes ecològics i de la marca Harley-Davidson han permès observar que el consum de marques s'utilitza per a la diferenciació social i simbòlica dels consumidors, tot i que segueixen estratègies diverses. En canvi, matisen que l'espai de consum de marques sigui un espai de reconstrucció dels vincles socials.
Resumen: Una tesis doctoral de la UAB estudia desde un punto de vista sociológico los procesos motivacionales que llevan al consumo de marcas y los vínculos que se generan entorno al mismo. Los estudios de caso de los productos ecológicos y de la marca Harley- Davidson han permitido observar que el consumo de marcas se utiliza para la diferenciación social y simbólica de los consumidores, aunque siguen estrategias distintas. En cambio, matizan que el espacio de consumo de marcas sea un espacio de reconstrucción de los vínculos sociales.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català i Castellà
Documento: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicado en: UAB divulga, Desembre 2013, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 90.5 KB

Español
3 p, 112.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > UAB Divulga
Artículos > Artículos de divulgación

 Registro creado el 2014-02-03, última modificación el 2023-10-01



   Favorit i Compartir