Políticas de comunicación, pluralismo y televisión sin afán de lucro : el caso de Argentina
Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Date: 2013
Abstract: La aprobación de la Ley de Servicios de Comunicación Audiovisual en 2009 supuso un hito para la radiotelevisión sin afán de lucro argentina: después de treinta años de persecución, la reconocía legalmente y le garantizaba el acceso a un tercio del espectro. Pero tres años después de la aprobación, la situación no ha mejorado, especialmente en el caso de la televisión. Sigue sin acceder al éter y ha visto relegada su posición dentro de las políticas de comunicación. Todo esto, con una ley que la reconoce como un agente clave en la defensa y promoción del pluralismo.
Abstract: When the Audiovisual Services Law passed in 2009, it became a milestone for the Argentinean nonprofit radio and television: after thirty years of prosecution, these media were recognized and the 33% of the spectrum was reserved for them. But after three years of coming into force, the status of nonprofit television has not improved. It still has no access to spectrum and it has been relegated to a secondary position. All this happened with a law that recognizes it as a key player in the defense of pluralism.
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Políticas de comunicación ; Argentina ; Televisión ; Medios sin afán de lucro ; Communications Policy ; Nonprofit media
Published in: Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 23 (2013) , ISSN 1988-5733



14 p, 114.8 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Daniel Jones Research Group in Communication Structure and Policies​
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2014-03-07, last modified 2023-06-22



   Favorit i Compartir