Google Scholar: cites
Televisión, cine y publicidad, fuentes de conocimiento del pasado y del presente
Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Ibarz Gelabert, Jordi (Universitat de Barcelona)

Títol variant: Television, cinema and advertising, as a source for past and present knowledge
Data: 2013
Resum: Los medios de comunicación son una fuente de estudio del pasado y del presente que permiten mostrar la articulación de los cambios sociales colectivos con las transformaciones individuales. En este artículo presentamos un método de análisis que hemos experimentado con productos cinematográficos, televisivos y de publicidad. El procedimiento revela la realidad de la pluralidad social al mostrar a todo tipo de protagonistas en los escenarios de la vida pública y privada. La sistematización que proponemos supera los análisis basados en percepciones generales sobre contenidos.
Resum: Mass Media are a source of research for past and present knowledge that permit to show the articulation between social and collective changes with the individual transformations. In this article, we present a method of analysis that we have experimented with film, television and advertising products. Our procedure permits to reveal the plural social reality due that it shows a lot of different types of individual humans in public and private spaces. Our proposed methodology has exceeded the content analysis based on general perceptions.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Publicidad ; Ficción televisiva ; Cine ; Ciudadanía ; Educación mediática ; Advertising ; TV fiction ; Movies ; Citizenship ; Media literacy
Publicat a: Historia y comunicación social, Vol. 18, Núm. Esp (Diciembre 2013) , p. 461-471, ISSN 1988-3056

DOI: 10.5209/rev_HICS.2013.v18.44342
DOI: 10.5209/rev-HICS.2013.v18.44342


11 p, 397.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural - Labcompublica
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Laboratori de Prospectiva i Recerca en Comunicació, Cultura i Cooperació (LAPREC)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2014-04-02, darrera modificació el 2023-10-20



   Favorit i Compartir