The Cognitive Perspective in Teaching Chinese measure words
Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)

Date: 2004
Abstract: This paper aims to show that the teaching and learning of Chinese measure words would not only be better approached from the perspective of cognitive linguistics but should also include relevant discourse and pragmatic information, thus leaving aside the traditional approach that presents them as a mere (and rather annoying) grammar device.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Document: Contribució a congrés
Subject: Cognitive linguistics ; Chinese ; Measure words ; Classifiers ; TCFL
Published in: Biennial Conference of the EACS. Heidelberg, Alemanya, 15è : 2004



19 p, 682.7 KB

The record appears in these collections:
Contributions to meetings and congresses > Presentations

 Record created 2014-04-04, last modified 2022-06-04



   Favorit i Compartir