Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/117764
Presencia de Freire en el naixement i l'evolució de les escoles d'adults a Catalunya
Botey Vallès, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània)
Formariz, Alfons (Associació d'Educació Permanent d'Adults)

Data: 1989
Resum: Las Escuelas de Adultos, tal y como se cónciben en la actualidad, nacen en el contexto del movimiento popular de la última etapa del franquismo, como respuesta del propio movimiento a los bajos niveles de instrucción a que habían estado ser metidas las capas populares, pero también como instrumento cultural de objetivos más amplios. A lo largo de estos años, con enormes dificultades y tensiones, la Administración va incorporando esta realidad como un nivel educativo más. El presente artículo describe este proceso a partir del análisis de los diferentes organismos de que se han ido dotando las propias Escuelas hasta la actualidad. La comparación entre el pasado y el presente sirve para plantear el dilema fundamental que subyace en todo planteamiento e educación permanente.
Resum: Les Ecoles d'Adultes, telles quelles sont conçues actuellement, sont nées dans le contexte du mouvement populaire de la derniere période du franquisme, en réponse aux bas niveaux d'isntruction auxquels avaient été soumises les classes populaires, et en tant qu'instrument culturel pour atteindre des objectifs plus larges. Au cours de ces années, l'administration integre ces entités avec d'énormes difficultés et tensions, comme un niveau éducatif de plus. Get article décrit le processus a partir de l'analyse des différents organismes que les Ecoles elles-memes ont crées jusqu'a maintenant. La comparaison entre le passé et le présentpermetde poser le dilemme fondamental sous-jacent a toute éducation permanente d'adultes: l'administration peutelle assumer un mouvement avec ces caractéristiques sans le dénaturer?.
Resum: Adult schools, as they are conceived today, grew out of the context of the people's movement in the last stages of Francoism, as a response by the movement itself to the low leveIs of instruction suffered by the masses, but also as a cultural instrument with more far-reaching objectives. Throughout these years, with enormous difficulty and tension, the Government has incorporated this reality as one more educational level. The article describes this process based on the analysis of the different bodies that have been set up in the schools up until today. The comparison between past and present serves to posit the basic dilemma underIying any approach to ongoing adult education: Can the Government assume a movement of this nature without distorting it?.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; divulgació ; publishedVersion
Matèria: Escoles d'adults ; Catalunya ; Escuelas de adultos ; Schools for adults ; Catalonia Freire, Paulo
Publicat a: Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 1 (1989) , p. 33-61, ISSN 2014-7627

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/139163/262283


27 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de divulgació
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2014-04-28, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir