Aprendre a justificar científicament : el cas de l'origen dels éssers vius
Custodio Fitó, Enric (IES Torrent de les Bruixes (Sta. Coloma de Gramenet, Barcelona).)
Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Data: 1997
Resum: En el artículo se analiza una experiencia, llevada a cabo en una aula de secundaria, que tiene como objetivo promover que el alumnado aprenda a justificar científicamente. En él se estudian las principales dificultades de los estudiantes al interpretar experiencias históricas en relación al origen de los seres vivos y las interrelaciones entre la calidad de los textos producidos desde el punto de vista científico y desde el punto de vista lingüístico.
Resum: L 'auteur de l'article analyse une expérience conduite dans une classe du secondaire et visant á ce que les éleves apprennent á justifier scientifiquement. Partant du cas de I'origine des etres vivants, il étudie les principales difficultés des éleves á interpréter des expériences historiques et les liens entre la qualité des textes produits d'un oint de vue scientifique et d'un point de vue linguistique.
Resum: The article analyses an experiment carried out in a secondary school classroom, whose aim is to encourage the students to leam to justify scientifically It studies their main difficulties in interpreting historical experiments conceming the origin of living beings and the relative quality of the texts produced from a scientific and a linguistic point of view.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Ciències naturals ; Educació secundària ; Autoavaluació ; Ciencias naturales ; Educación secundaria ; Auto-evaluación ; Science ; Secondary education ; Self-assessment
Publicat a: Temps d'educació, Núm. 18 (1997) , p. 17-41, ISSN 2014-7627

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/125716


25 p, 791.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2014-04-29, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir