Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/117840
L'aprenentatge de l'anglès a través de l'educació física : el programa 'Mou-te i aprèn'. English language acdquisition through Physical Education: the 'Mou-te i aprèn' programme.
Coral, Josep (Universitat de Barcelona)

Títol variant: El aprendizaje del inglés a través de la educación física: el programa ‘Mou-te i aprèn’
Títol variant: L’apprentissage de l’anglais au travers de l’éducation physique: le programme ‘Mou-te i aprèn’
Títol variant: English language acquisition through physical education: the ‘Mou-te i aprèn’ programme
Data: 2010
Resum: L’objecte d’estudi d’aquest article és la relació entre l’educació física i l’aprenentatge de la llengua anglesa, per mitjà de l’enfocament educatiu AICLE (CLIL, en anglès), concretat en el programa Mou-te i aprèn. Pel que fa a l’educació física es fonamenta en la metodologia d’instrucció directa: global pura, anàlisi progressiu i anàlisi seqüencial, complementada amb estratègies d’aprenentatge cooperatiu. L’educació física és una forma diferent i excel·lent d’aprendre la llengua. La combinació de les diferents metodologies i tècniques són molt efectives per millorar alhora el llenguatge, la motricitat i la salut.
Resum: El programa Mou-te i aprèn de aprendizaje integrado de contenidos de educación física y lengua inglesa se inició durante una licencia de estudios concedida por el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya el curso 2007-2008. El objeto de estudio de la investigación es la relación entre la educación física y el aprendizaje de la lengua inglesa. Se utiliza el enfoque educativo AICLE para la enseñanza-aprendizaje de la lengua inglesa. En relación a la educación física se fundamenta en la metodología de instrucción directa: global pura, análisis progresivo y análisis secuencial, implementada con estrategias de aprendizaje cooperativo. La educación física es una forma diferente y excelente de aprender el lenguaje. La combinación de las diferentes metodologías y técnicas resultan muy efectivas para mejorar el lenguaje, la motricidad y la salud al mismo tiempo.
Resum: L’objet d’étude de cet article est la relation entre ’éducation physique et l’apprentissage de la langue anglaise, grâce à la perspective éducative Content and Language Integrated Learning (CLIL), concrétisée dans le programme Mou-te i aprèn. En ce qui concerne l’éducation physique, elle est fondée sur la méthodologie d’instruction directe, globale, pure, d’analyse progressive et d’analyse séquentielle, complétée par des stratégies d’apprentissage coopératif. L’éducation physique est une manière différente et excellente d’apprendre la langue. La combinaison des différentes méthodologies et techniques est tout à fait effective pour améliorer la langue, la motricité de même que la santé.
Resum: The aim of this article is to explore the relationship between physical education and learning the English language through the CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach, implemented through the Mou-te i aprèn [‘Move yourself and learn’] programme. With regard to physical education it is based on the methodology of direct instruction: pure global, progressive analysis.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Innovació ; Recerca ; Educació física ; Llengua anglesa ; Motivació ; Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres ; AICLE ; Innovación ; Investigación ; Educación física ; Lengua inglesa ; Motivación ; Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras ; Innovation ; Recherche ; Éducation physique ; Langue anglaise ; Motivation ; CLIL ; Research ; Physical education ; English language ; Content and Language Integrated Learning
Publicat a: Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 39 (2010) , p. 149-170, ISSN 2014-7627

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/245006


22 p, 823.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2014-05-05, darrera modificació el 2016-10-14



   Favorit i Compartir