Physical education and English integrated learning : how school teachers can develop PE-in-CLIL programmes
Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)

Additional title: L'Educació Física i l'aprenentatge integrat de l'anglès: com els Mestres d'escola poden desenvolupar programes AICLE en Educació Física
Additional title: La Educación Física y el aprendizaje integrado del inglés: cómo los maestros de escuela pueden desarrollar programas AICLE en Educación Física
Additional title: L'Éducation physique et l'apprentissage intégré de l'anglais: comment les instituteur/trices peuvent developer des programmes d'éducation physique en EMILE
Date: 2013
Abstract: This paper provides school teachers of Physical Education (PE) with strategies to facilitate the development of Content and Language Integrated Learning (CLIL). The article begins by introducing the concept of CLIL and outlining the literature related to both the integration of physical education and language and recent research about PE-in-CLIL. Next, the current scenario of CLIL provision in both pre-service and in-service teacher training in Catalonia is discussed. Then, a PE-in-CLIL development proposal is detailed and presented according to long-, medium- and short-term school planning. The proposal covers school policy , provides a work plan and explains how to plan PE-in-CLIL units and lessons. Finally, the proposal is summarised and teacher training necessities in both educational administration and universities are considered.
Abstract: L'article proporciona estratègies al professorat d'Educació Física que faciliten la incorporació i aplicació de programes d'Educació Física en AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llegües Estrangeres) als centres educatius. En primer lloc, s'introdueix el concepte AICLE i es revisa la literatura més recent relacionada amb l'ensenyament-aprenentatge integrat de l'Educació Física i la llengua anglesa. Tot seguit es resumeix l'estat actual de la formació del professorat en AICLE. En el següent punt es formula una proposta de planificació -a llarg, mig i curt termini- per desenvolupar programes d'Educació Física en AICLE als centres educatius. La proposta aporta idees per facilitar la incorporació d'aquests programes al centres, proporciona l'esquema de treball i dóna orientacions per programar les unitats didàctiques i les sessions d'Educació Física en AICLE. En les conclusions es resumeix la proposta i es posa de relleu tant les necessitats de formació del professorat en actiu com la dels futurs mestres.
Abstract: El presente artículo proporciona estrategias al profesorado de Educación Física para facilitar la incorporación y aplicación de programas de Educación Física en AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extrajeras). En primer lugar se introduce el concepto AICLE y se revisa la literatura más reciente relacionada con la enseñanza-aprendizaje integrado de la Educación Física y la lengua inglesa. Seguidamente, se resume el estado actual de la formación del profesorado en AICLE para continuar con la formulación de una propuesta de planificación a largo, medio y corto plazo dirigida a desarrollar dichos programas en el centro. La propuesta aporta ideas para facilitar su incorporación a los centros educativos, proporciona un esquema de trabajo y da orientaciones para la programación de las unidades didácticas y las sesiones de Educación Física en AICLE. En las conclusiones se resume la propuesta y se pone de relieve las necesidades de formación tanto del profesorado en activo como la de los futuros maestros.
Abstract: L'article fournit des stratégies aux enseignant(e)s d'éducation physique qui facilitent l'incorporation et l'application de programmes d'éducation physique en EMILE (Enseignement de Matières par l'Intégration d'une Langue étrangère) dans les centres éducatifs. En premier lieu, il introduit le concept EMILE et révise la littérature la plus récente en rapport avec l'enseignement-apprentissage intégré de l'éducation physique et de la langue anglaise; puis, il résume l'état actuel de la formation des enseignant(e)s en EMILE. En second lieu, l'article formule une proposition de planification -à long, moyen et court termes- pour développer des programmes d'éducation physique en EMILE dans les centres éducatifs. La proposition apporte des idées pour faciliter l'incorporation de ces programmes dans les centres, donne le schéma de travail ainsi que des orientations pour programmer les unités didactiques et les séances d'éducation physique en EMILE. Dans ses conclusions, l'article résume la proposition et met l'accent sur les nécessités de formation aussi bien des enseignant(e)s en activité que des futurs professeur(e)s.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Subject: Educació física ; Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres ; AICLE ; Llengua estrangera ; Formació del professorat ; Educación física ; Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras ; Lengua extranjera ; Formación del profesorado ; EMILE ; Enseignement de Matieres par Integration d'une Langue Etrangere ; Éducation physique ; Langue étrangère ; Formation des enseignants ; CLIL ; Content and Language Integrated Learning ; Physical education ; Foreign language ; Teacher training
Published in: Temps d'educació, Núm. 45 (2013) , p. 41-64, ISSN 2014-7627

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/274635


24 p, 1.2 MB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles
Articles > Dissemination

 Record created 2014-05-05, last modified 2022-05-09



   Favorit i Compartir