Cooperative interaction : synergy between manga publishing companies and fan activity in Japan
Moreno Salat, Judit

Data: 2013
Resum: The synergetic relationship existing between publishing companies and fan-driven activities are a key feature of the Japanese manga industry. In this paper, we explain how manga magazines invite their readership to take part in rating the series being pu- blished, search for new talents using contests, and have started partnering with art websites such as Pixiv in the search of active interaction with readers and amateur artists. We also discuss the links between amateur and professional production and the possible advantages dōjinshi (fanzines) present for commercial companies.
Drets: Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Japó ; Manga ; Cultura japonesa ; Comic
Publicat a: Asiadémica : revista universitaria de estudios sobre Asia Oriental, Núm. 2 (Juliol 2013) , p. 45-65, ISSN 2341-233X

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/asiademica/article/view/286820


21 p, 5.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2014-05-06, darrera modificació el 2022-07-31



   Favorit i Compartir