Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/118591
Diseño de un cuestionario de conocimientos básicos previos y específicos para estudiantes de periodismo de investigación
Rodríguez, Pepe, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)

Títol variant: Design of a questionnaire of basic previous and specific knowledge for in-vestigative journalism students
Títol variant: Disseny d'un qüestionari de coneixements bàsics previs i específics per a estudiants de periodisme d'investigació
Data: 2013
Resum: Aquesta recerca se centra en el disseny d'un qüestionari, destinat a estudiants de periodisme d'investigació(PI), que permeti avaluar els coneixements previs bàsics amb els quals accedeixen a la matèria. L'instrument permet abordar dos objectius: avaluar la presència d'un conjunt de coneixements bàsics entre els impartits als estudiants de periodisme; i evidenciar el nivell de coneixements previs (específics) de l'alumnat de PI a fi de poder dissenyar eficientment la metodologia, organització i temari d'aquesta matèria. Es parteix d'una revisió bibliogràfica que perfila les necessitats del PI i es descriuen les fases d'elaboració de l'instrument, la validació de contingut dels seus 38 ítems i els resultats d'una prova pilot efectuada a 158 estudiants, que mostren que el qüestionari CPPI-2 és molt adequat per als objectius bàsics proposats.
Resum: Esta investigación se centra en el diseño de un cuestionario, destinado a estudiantes de periodismo de investigación (PI), que permita evaluar los conocimientos previos básicos con los que acceden a la materia. El instrumento permite abordar dos objetivos: evaluar la presencia de un conjunto de conocimientos básicos entre los impartidos a los estudiantes de periodismo; y evidenciar el nivel de conocimientos previos (específicos) del alumnado de PI a fin de poder diseñar eficientemente la metodología, la organización y el temario de esta materia. Se parte de una revisión bibliográfica que perfila las necesidades del PI y se describen las fases de elaboración del instrumento, la validación de contenido de sus 38 ítems y los resultados de una prueba piloto efectuada a 158 estudiantes, que muestran que el cuestionario CPPI-2 es muy adecuado para los objetivos básicos propuestos.
Resum: This research focuses on the design of a questionnaire for students of investigative journalism to assess prior basic knowledge with which they accede to this subject. The instrument allows to achieve two aims: to evaluate the presence of a set of basic knowledge between the given ones to the students of journalism and to demonstrate the level of previous (specific) knowledge of the student body in order to be able to design efficiently the methodology, organization and agenda of this matter. From a bibliographical review that outlines the needs of investigative journalism, this paper describes the phases of production and validation of the contents of the 38 items of the instrument as well as the results of a pilot test effected to 158 students, showing that the questionnaire CPPI-2 is very adapted for the basic proposed ends.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Periodisme d'investigació ; Qüestionari ; Docència ; Coneixements ; Especialització ; Estudiants universitaris ; Periodismo de investigación ; Cuestionario ; Docencia ; Conocimientos ; Especialización ; Estudiantes universitarios ; Investigative journalism ; Questionnaire ; Teaching ; Skills ; specialization ; University ; students
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 49 (Desembre 2013) , p. 65-80, ISSN 0211-2175



16 p, 191.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-06-06, darrera modificació el 2016-10-28



   Favorit i Compartir