Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/118849
Video game localisation : adapting superheroes to different cultures
Fernández Costales, Alberto (University of Oviedo. Transmedia Catalonia Research Group)

Títol variant: Localització de videojocs. Adaptar els superherois a d’altres cultures
Data: 2014
Resum: This article addresses the main translation strategies for the localisation of superhero video games into a different culture. This specific genre relies on narrative-driven plots, as the games are based on original scripts from comic books. The adaptation of superhero games therefore presents a series of additional challenges, since the so-called ‘transcreation’ is sometimes restricted by the need to consider editorial policies and user expectations when re-creating comic-based universes. Hence transcreation is confronted with the need to be faithful to the original source inspiring the title. Besides assessing the balance between loyalty to the comic books and the freedom allowed in game localisation, this paper also approaches the translation of humour and the difficulty of adapting puns and jokes into different languages, which can seriously challenge translators’ skills and creativity. In order to shed some light on these issues, this paper presents the results of a case study of the localisation into Spanish of one of the most acclaimed superhero games: Batman Arkham Asylum.
Resum: Aquest article tracta de les estratègies de traducció principals a l’hora de localitzar videojocs de superherois. Com que el gènere parteix dels guions dels còmics, l’argument d’aquests jocs es basa en una història; per tant, recrear mons basats en còmics presenta una sèrie de reptes afegits, perquè de vegades cal tenir en compte les limitacions que imposen les polítiques editorials i les expectatives dels usuaris; és a dir, la necessitat de ser fidel al còmic original. A més d’avaluar l’equilibri entre la fidelitat al còmic i la llibertat pròpia de la localització de jocs, l’article també aborda la traducció de l’humor i la dificultat d’adaptar jocs de paraules i acudits, tot un repte per a les habilitats i la creativitat del traductor. Per il·lustrar aquesta exposició, l’article detalla els resultats d’un estudi de la localització al castellà d’un dels jocs de superherois més lloats: Batman Arkham Asylum.
Nota: This research is supported by the grant from the Spanish Ministry of Science and Innovation FFI2009-08027, Subtitling for the Deaf and Hard of Hearing and Audio Description : Objective Tests and Future Plans, and also by the Catalan Government funds 2009SGR700.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Video game localisation ; Transcreation ; Comics ; Humour ; Audiovisual translation ; localització de videojocs ; Transcreació ; Còmics ; Humor ; Traducció audiovisual
Publicat a: Quaderns : revista de traducció, Núm. 21 (2014) , p. 225-239, ISSN 1138-5790



15 p, 455.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Quaderns
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-06-20, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir