Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/118967
La violència en el nivell educatiu de secundària obligatòria. Cap a un programa de prevenció ad-hoc
Ramos Cabellos, Carla
Jurado de los Santos, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret

Data: 2014
Descripció: 52 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Criminologia [805]
Titulació: Criminologia [2500257]
Resum: En aquest treball de fi de grau l’objectiu principal correspon a l’estudi de la violència escolar, a més de conèixer la importància de com les diferents variables; individuals, escolars, familiars i socials; afecten a la consecució d’aquest tipus de conductes per finalitzar amb la proposta d’un programa de prevenció adreçat a un context específic. La metodologia utilitzada té en compte tant dades quantitatives que s’han aconseguit a través de qüestionaris repartits a un total de 245 alumnes que cursen l’ESO com qualitatives, mitjançant entrevistes a dos professionals del mateix centre. L’anàlisi dels resultats s’ha realitzat amb el programa estadístic SPSS i amb l’estudi de categories qualitatives. Els resultats mostren la importància de la institució familiar i de l’aplicació de mesures socials que atenguin a la diversitat present del centre, a més de millorar la relació vers els docents i incentivar la bona convivència i el respecte als drets aliens.
Resum: The main objective of my Final Degree Project is to study the violence in schools in addition of getting to know the importance of other variables such as individuality, student-related, family and social ones, and how they affect behavior in order to eventually get a proposal of a preventive program addressed to a specific context. The methodology takes into account data of quantitative variables, obtained from surveys distributed a total of 245 ESO students but also qualitative variables such as interviews with two professional center. The analysis of the results has been generated through the statistical program SPSS and by the study of the qualitative variables. The results show the importance of family institution and the appliance of social measures that would help the diversity of the school, and furthermore to help improve the relationship with the teachers and to incentive a good environment and respect to each other’s rights.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Violència escolar ; Família ; Aprenentatge social ; Violència entre iguals ; Escola ; Interacció ; Programa de prevenció ; Peer violence ; Family ; School ; Interaction ; Social learning ; Prevention program



52 p, 826.8 KB

Annex
66 p, 863.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Dret. TFG

 Registre creat el 2014-07-04, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir