Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/119196
Subjectes, tòpic i focus en l’adquisició del català
Palma Martínez, Eduardo
Gavarró, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2014
Descripció: 41 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Català [835]
Titulació: Estudis d'Anglès i Català [2501902]
Resum: Aquest estudi té l'objectiu d'investigar l'adquisició de nocions pragmàtiques del llenguatge, a través d'una prova experimental de judicis de preferència en relació a la posició del subjecte en cada context. El català és una llengua que marca les nocions pragmàtiques de forma sintàctica – tot i que també de forma prosòdica – i presenta alteracions en el seu ordre canònic per motius de caire informatiu. Tot i tractar-se d'un aspecte prou debatut, no sembla haver-hi un consens clar respecte l'edat d'adquisició d'aquestes alternances. Per mirar d'aportar dades a aquest debat, s'han dissenyat dos estudis experimentals a 40 nens i 21 adults.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Focus ; Tòpic ; Adquisició ; Subjecte ; Català



41 p, 288.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG

 Registre creat el 2014-07-22, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir