Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/119653
Acollida lingüística a l'escola [101999]
Nussbaum Capdevila, Lucile
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Educació Infantil [847] ; Educació primària (anglès) [1140] ; Educació primària [896]
Titulació: Educació Infantil [2500797] ; Educació primària [2500798]
Resum: Aquesta assignatura, compartida per les titulacions de Mestre d'Educació Infantil i de Mestre d'Educació Primària i per les mencions de Llengües i d'Educació Inclusiva, aporta els coneixements bàsics necessaris per a la comprensió de les circumstàncies que conformen l'acolliment de l'alumnat nou vingut als centres educatius i per a la planificació de l'ensenyament de les llengües oficials i la implementació d'aquest ensenyament a les aules. Els objectius formatius fonamentals de l'assignatura són: - Documentar-se respecte de les característiques de la immigració a Europa, Espanya i Catalunya i respecte dels programes d'acollida en aquests àmbits territorials. - Conèixer les funcions de les aules d'acollida i els criteris per al seu bon funcionament en el marc dels centres i dels contextos en què estan incardinats. - Superar els estereotips respecte de les competències lingüístiques dels escolars nouvinguts i conèixer la realitat dels seus sabers lingüístics. - Consolidar el coneixement dels criteris per a la planificació de la formació lingüística dels escolars nouvinguts. - Saber elaborar propostes d'ensenyament dels usos lingüístics en les llengües curriculars adequades a les capacitats i les necessitats dels escolars nouvinguts.
Llengua: Català.



Català
5 p, 111.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-10, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir