Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/119756
Lexicologia i Semàntica Catalanes [100698]
Mateu Fontanals, Jaume
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Llengua i literatura catalanes [810] ; Estudis de Francès i Català [999] ; Estudis de Català i de Clàssiques [837] ; Estudis de Català i Espanyol [834] ; Estudis d'Anglès i Català [835]
Titulació: Estudis d'Anglès i Català [2501902] ; Estudis de Català i Espanyol [2501801] ; Estudis de Català i de Clàssiques [2501792] ; Estudis de Francès i Català [2501818] ; Estudis de Francès i de Clàssiques [2501856] ; Llengua i literatura catalanes [2500247]
Resum: L'assignatura de Lexicologia i semàntica catalanes consisteix en l'estudi de les propietats morfològiques, sintàctiques i sobretot semàntiques de les unitats lèxiques del català. Aquest curs forma part del grup d'assignatures obligatòries de la matèria "Llengua catalana: sincronia". OBJECTIUS FORMATIUS: Concretament, en l'àmbit de la morfologia lèxica, l'alumne ha de poder: analitzar les estructures morfològiques i sintàctiques dels processos de derivació i composició; analitzar les relacions d'estructura argumental entre la morfologia lèxica i la sintaxi; ser capaç de resoldre problemes que facin referència a l'estructura morfològica dels elements lèxics; ser capaç de distingir, a partir d'una teoria lèxica, quins mots són (im)possibles. Concretament, en l'àmbit de la semàntica, l'alumne ha de poder: assolir una perspectiva general sobre com una teoria formal de la semàntica concep la composicionalitat i l'estructuració del significat lèxic i oracional; ser capaç de distingir quins aspectes del significat lèxic són rellevants per a la gramàtica i quins no ho 1 Lexicologia i Semàntica Catalanes 2014 - 2015 ser capaç de distingir quins aspectes del significat lèxic són rellevants per a la gramàtica i quins no ho són; ser capaç de resoldre problemes que facin referència a l'estructura semàntica dels mots i de les oracions; assolir una perspectiva general sobre com una teoria cognitiva del llenguatge concep el significat a partir d'habilitats generals de la cognició humana; ser capaç d'analitzar frases fetes i expressions lexicalitzades del català amb les eines de la semàntica cognitiva; ser capaç d'analitzar les relacions de sentit entre els mots amb les eines de la semàntica cognitiva.
Llengua: Català.



Català
6 p, 113.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-10, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir