Introducció a e-Business i e-Governance [102189]
Verge Mestre, Xavier
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Data: 2014-15
Resum: Es tracta d'una assignatura dividida en dues parts diferenciades però que tenen vincles: La primera part dedicada a l'e-business es centrarà en el desenvolupament de models de negoci en l'entorn digital i en com les TIC poden aportar valor a les organitzacions. S'analitzaran tant les relacions entre empreses (B2B) com les relacions de les empreses i els seus clients (B2C), així com l'impacte de la web 2. 0 en la gestió de les empreses o la social media business. El objectiu d'aquesta primera part es poder dissenyar un pla de negoci de base tecnològica (TIC) i poder presentarlo tant a experts com a no experts. La segona part es centra en l'e-Government o Administració Electrònica (el nom de l'assignatura te un error lingüístic que es corregirà en breu). La gestió pública no pot ser aliena a les millores que proporciona l'ús de les TIC, en termes de qualitat, eficàcia i productivitat, tant a nivell intern, com en les relacions amb la societat. Les TIC són una palanca de canvi per la millora en la gestió de l'Administració amb l'objectiu de garantir l'eficàcia i l'accessibilitat als serveis públics per part dels ciutadans i empreses. Alhora els ciutadans, amb l'ajuda de les TIC, estan canviant la manera de relacionar-se tant entre ells com amb les Administracions, exigint informació, i tenint un paper cada vegada més rellevant en l'acció de govern, influint d'aquesta manera cada vegada més en la gestió pública. Cal doncs que les Administracions desenvolupin una estratègia digital per la millora dels seus processos interns com externs, i que alhora s'entomi el nou repte de que l'Administració s'obri a la societat i promogui la participació dels ciutadans en la pròpia gestió pública per a la millora dels serveis públics així com els processos de govern. Podríem definir, doncs, l'eGovernment com el conjunt d'accions encaminades a definir aquesta estratègia 1 Introducció a e-Business i e-Governance 2014 - 2015 Podríem definir, doncs, l'eGovernment com el conjunt d'accions encaminades a definir aquesta estratègia d'implementació de les TIC orientades a la millora de la gestió pública i a incrementar la transparència i la participació dels seus administrats en la gestió pública. L'objectiu d'aquesta segona part del curs és que els estudiants disposin d'una visió global de quin és el paper de les TIC en el sector públic, tant a nivell nacional com europeu i com aquestes poden aportar valor en la prestació dels serveis que presta, tenint com a referència l'evolució de les TIC en el sector privat. Tot i així essent dues parts diferenciades al llarg de l'assignatura es posaran de manifest punts en comú, en aquest sentit es preveuen sessions conjuntes on es podrà comprovar com l'Administració electrònica contribueix a la creació i gestió d'un negoci.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Empresa i Tecnologia [2501232]
Pla d'estudis: Pla d' Estudis d'Empresa i Tecnologia [948]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 106.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2023-10-07



   Favorit i Compartir