Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/120256
Producció Periodística Multiplataforma [103115]
Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Periodisme [971]
Titulació: Periodisme [2501933]
Resum: L'assignatura pretén l'aplicació pràctica de les competències periodístiques multimèdia i el conjunt de rutines organitzatives, estratègies comercials, comunicatives i de serveis, encaminades a l'elaboració de productes periodístics en un context de producció periodística multiplataforma. Així com, l'estudi i pràctica de les tecnologies i sistemes de producció de continguts periodístics a Internet i als diversos suports i plataformes: telefonia, televisió interactiva i tablets. S'abordaran totes les peculiaritats de les redaccions i la producció multiplataforma, la transformació del perfil professional, els nous llenguatges audiovisuals i tecnològics, els coneixements tècnics i de producció audiovisual i com s'han d'utilitzar les xarxes socials. Es pretén que els futurs graduats i graduades siguin capaços de crear i dirigir productes periodístics multiplataforma. Tant el material com la dinàmica de l'assignatura tenen un alt component pràctic. Les pràctiques consistiran en una simulació professional en un entorn real a partir de la creació d'un mitja periodístic multiplataforma que treballi de forma igual a la realitat. L'alumnat elaborarà productes periodístics en qualsevol suport i ampliarà el producte a través de les diverses plataformes. A més, seran capaços de prendre les decisions que es requereixin, independentment del lloc de treball que ocupin a l'escala laboral periodística o en el mitjà en el que treballin. L'assignatura s'integra dins de la matèria de "Producció periodística" i dins d'aquest bloc formatiu aporta els coneixements pràctics i les bases teòriques per entendre el context de la producció periodística multiplataforma i els canvis que comporten dins de la professió i a les rutines periodístiques. L'objectiu principal és dotar a l'alumnat de les competències necessàries en la producció, realització, direcció i creació de productes periodístics en tots els formats i suports digitals. Es facilitarà que l'alumne conegui el context de les noves exigències professionals relacionades amb les formes d'expressió digitals i les facilitats tècniques que provoquen que un periodista a l'actualitat hagi de ser alhora investigador, editor, productor i distribuïdor.
Llengua: Català.



Català
9 p, 126.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir