Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/120460
Gèneres i Formats Audiovisuals Multimèdia [103103]
Badell Serra, Pepa
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Periodisme [971]
Titulació: Periodisme [2501933]
Resum: L'assignatura s'integra dins de la matèria de "Creació i realizació audiovisual". Aquesta matèria, en el grau de Periodisme, la formen les següents assignatures: Teoria i pràctica del documental: OT, 6C, 2on curs 2on semestre Infografia, animació i espais virtuals: OT, 6C, Gèneres i formats audiovisuals multimèdia (aquesta mateixa): OT, 6C, 2on curs 2on semestre Dins la matèria "Creació i realizació audiovisual", aquesta asignatura de "Gèneres i formats audiovisuals 1 Gèneres i Formats Audiovisuals Multimèdia 2014 - 2015 Dins la matèria "Creació i realizació audiovisual", aquesta asignatura de "Gèneres i formats audiovisuals multimèdia" aporta els conceptes generals i les bases teòriques per transmetre informació periodística en el llenguatge propi dels mitjans de comunicació audiovisuals i multimèdia interactius. Aquests projectes informatius es faran aplicant noves estructures narratives i posant en pràctica diferents procediments periodístics i rutines de producció multiplataforma. Rellevància de l'assignatura L'evolució de la premsa motivada pel procés de convergència de mitjans ha permès la creació de fòrmules innovadores i noves narratives en l'exercici del periodisme. Això també connecta amb una manera de fer periodisme més adaptada al perfil actual dels usuaris, no centrada en els mitjans tradicionals. Per això en aquesta assignatura es tractaran, especialment, els formats multimèdia innovadors, la participació en xarxes socials com a instrument del treball periodístic i les rutines de producció periodística en suports digitals, responent així al nou perfil de periodista multitasca i multiplataforma. Contribució de l'assignatura a la formació del perfil professional Com a conseqüencia de l'aplicació de les NTIC als productes de comunicació, i atès el canvi en dels hàbits de consum cultural i informatiu del públic, l'assignatura tracta que l'alumnat sigui capaç d'usar diferents plataformes digitals com a eines periodístiques multimèdia. Això suposa adaptar les narratives, formes expressives i les rutines de treball als nous suports. També han de ser capaços de gestionar projectes periodístics potenciant els valors d'emprenedoria i el coworking.
Llengua: Català.



Català
7 p, 124.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir