Models Estadístics i Psicomètrics [102570]
Navarro Pastor, José Blas
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Data: 2014-15
Resum: "Models estadístics i psicomètrics" pertany a la matèria "Mètodes d'investigació i psicometria". S'imparteix en el segon semestre de segon curs, una vegada realitzades les dues assignatures prèvies de l'àrea de metodologia, amb les quals s'han adquirit els fonaments de la metodologia d'investigació i de l'anàlisi de dades. És el moment de donar el salt a models estadístics més complexos, de naturalesa multivariant, i d'introduir la solució analítica a tres fenòmens molt habituals en la investigació psicològica, la interacció entre variables, el control estadístic de variables confondidores i la reducció de la dimensionalidad de les dades. Els objectius formatius de l'assignatura són: 1. Aprendre el concepte de model estadístic com una aproximació a la multidimensionalidad de la investigació en psicologia. 2. Comprendre la relació existent entre el disseny d'investigació emprat i l'anàlisi de dades corresponent. 3. Saber quan i com s'han d'aplicar tècniques de reducció de dades. En finalitzar l'assignatura l'alumne ha de ser capaç de: 1. Quan el disseny d'investigació ho permeti, especificar el model estadístic que permet respondre els objectius i hipòtesis d'una investigació psicològica. 2. Distingir entre models que responen a una hipòtesi predictiva i els que responen a una hipòtesi explicativa. 3. Incloure en el model, si és necessari, variables d'interacció i/o variables d'ajust. 4. Decidir sobre la necessitat de mantenir en el model termes d'interacció i/o variables d'ajust. 5. Estimar i interpretar correctament els coeficients d'un model de regressió. 6. Delimitar els principals aspectes a diagnosticar en l'etapa de validació del model. 1 Models Estadístics i Psicomètrics 2014 - 2015 6. Delimitar els principals aspectes a diagnosticar en l'etapa de validació del model. 7. Saber aplicar un anàlisi de components principals per reduir la dimensionalitat de les dades, determinant correctament el nombre de components retinguts, la rotació òptima dels esmentats components i realitzant una interpretació adequada del seu significat. 8. Ser capaç de comprendre l'anàlisi estadístic realitzat en articles d'investigació que emprin models estadístics de caràcter predictiu o explicatiu, o models de reducció de dades. 9. Conèixer el vocabulari estadístic bàsic en català, espanyol i anglès. 10. Conèixer els elements bàsics de maneig del programa estadístic.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 110.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir